GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (Y.L.) (TEZSİZ) (UZAKTAN ÖĞRETİM) - - TEZSİZ YÜKSEK LİSANS



Program Tanıtımı

Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz YL programı 2023-2024 güz döneminde öğrenci kabulüne başlamıştır..

Bu programın amacı eğitim programları ve öğretim bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, bilimsel araştırma yürütecek düzeyde bilimsel araştırma tekniklerini bilen uzmanlar yetiştirmektir.

EĞİTİM BİLİMLERİ (EPO) UZMANI

Eğitim Fakültesi mezunu olmak.Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün yaptığı sınavda başarılı olmak.

Eğitim Fakültelerinin herhangi bir öğretmenlik branşından mezun olan herkes bu programa başvurabilir.

Eğitim Fakültelerinin herhangi bir öğretmenlik branşından mezun olan herkes bu programa başvurabilir.

Tezsiz yüksek lisans

1 Bu programın amacı eğitim programları ve öğretim bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, nitelikli insan yetiştirme sürecinde her tür ve kademede uygulanabilecek eğitim öğretim programların geliştirilmesinde rol alabilen, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, bilimsel araştırma yürütecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilen okul veya kurum kuruluşlarda program geliştirme lideri uzmanlar yetiştirmektir.
2 Bilginin doğasının anlamlı bir biçimde yapılandırılmasını sağlayacak eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine rehberlik edecek; etkili öğretme-öğrenme süreçlerini tasarlayabilen, üst düzey düşünme becerilerine sahip; bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini yaşamının her alanında işe koşabilen yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirmektir.
3 Eğitim Bilimleri alanına araştırmacı akademisyen yetiştirmek, eğitim programlarının tasarımı, uygulama ve değerlendirme alanlarında uzmanlaşmış, öğretim yöntem ve tekniklerinin en iyi şekilde kullanılması açısından yetişmiş insan gücü oluşturmaktır.
4 Eğitim sorunlarına duyarlı ve bu sorunların çözümüne katkılar sunabilen, eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi sürecine aktif olarak katılan, eleştirel ve yaratıcı düşünerek yeni bilimsel bilgiler üretebilen, etkili öğretme-öğrenme süreçleri tasarlayabilen, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilen, ulusal ve uluslararası bilimsel ve sosyal etkinliklere katılan bireyler yetiştirmektir.

Kamu ve özel kurum/ kuruluşlardaki örgün ve yaygın eğitimi planlama ve yürütmek üzere program geliştirme ve değerlendirme uzmanı olarak görev yapabilirler. Ayrıca eğitim fakültelerinde “eğitim programları ve öğretim” ile alan öğretiminde; öğretim elemanı olarak görev yapabilirler. Öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerinde; öğretim tasarımı, planlama, teknoloji/materyal kullanımı ile eğitimdeki yeni yaklaşımların eğitim ortamlarında uygulanması ile ilgili olarak uzman görevi alabilirler.

EPO uluslararası bir bilim dalıdır. tüm dünyada bilinmekte ve program olarak aynı adda bulunmaktadır. Yüksek lisans diploması alan öğrenciler ulusal ve uluslararası alanda doktora programına kabul edilebilirler.

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70´ine, uygulamaların en az %80´ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders i yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir). Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.

E-Öğrenme

Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM

Üniversitemizin Eğitim Bilimleri Enstitüsü ve Eğitim Fakültesine sunduğu tüm imkanlar kullanılabilmektedir.


Program Çıktıları

1 Eğitim programları ve öğretim alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2 Eğitim programları ve öğretim alanındaki temel kavram, yaklaşım ve teknikleri açıklar.
3 Eğitim gereksinimine dayalı eğitim programı taslağı geliştirir.
4 Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
5 Program geliştirme yaklaşımlarını sıralar.
6 Eğitim programları ve öğretim alanında yapacağı çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve diğer çeşitli alanlardaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
8 Veri okuma ve yazma becerileri geliştirir
9 Okul temelli ihtiyaç analizi yapmak ve analize dayalı programlar geliştirmek ve değerlendirir
10 Bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini araştırma ve projelerde kullanır

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPOTS501 Türkçe BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK İLKELER Zorunlu 3 - - 5
EPOTS503 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Zorunlu 3 - - 5
EPOTSDG-I Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU I Seçmeli - - - -
Toplam 6 0 0 10
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPOTS500 Türkçe DÖNEM PROJESİ Zorunlu - 1 - 10
EPOTSDG-II Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU II Seçmeli - - - -
Toplam 0 1 0 10
EPOTSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPOTS502 Türkçe EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Seçmeli 3 - - 5
EPOTS504 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 - - 5
EPOTS505 Türkçe EĞİTİM PROGRAMLARININ KURAMSAL TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5
EPOTS506 Türkçe ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS507 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS508 Türkçe EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS509 Türkçe PROGRAM GELİŞTİRMEDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - - 5
EPOTS510 Türkçe KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS512 Türkçe NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 - - 5
EPOTS514 Türkçe YETİŞKİN EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5
EPOTSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPOTS502 Türkçe EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Seçmeli 3 - - 5
EPOTS504 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 - - 5
EPOTS505 Türkçe EĞİTİM PROGRAMLARININ KURAMSAL TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5
EPOTS506 Türkçe ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS507 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS508 Türkçe EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS509 Türkçe PROGRAM GELİŞTİRMEDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - - 5
EPOTS510 Türkçe KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EPOTS512 Türkçe NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 - - 5
EPOTS514 Türkçe YETİŞKİN EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5