Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPOTS509 | PROGRAM GELİŞTİRMEDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Program geliştirmedeki güncel yaklaşımların incelenmesidir.
Prof. Dr. Hasan Güner BERKANT
1 | Program geliştirmedeki güncel yaklaşımları tartışır. |
2 | Eğitim felsefesinin program geliştirmedeki rolünü değerlendirir. |
3 | Düşünme becerilerinin eğitim programlarındaki rolünü ve önemini açıklar. |
4 | Eğitim programının uygulayıcısı olarak öğretmenlerin taşıması gereken özellikleri değerlendirir. |
5 | Eğitim programlarında hedeflenen davranışları sınıflandırır. |
Uzaktan Eğitim
Yok
Yok
Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, eğitim felsefesi, okulların sahip olması gereken özellikler, öğretmenlerin özellikleri, yaratıcılık, öğrencilerin düşünme becerileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programlarında felsefe. | ||
2 | Eğitim programında amaçlar ve hedefler. | ||
3 | Okulların misyonu. | ||
4 | Eğitim programlarında sanat ve hayal gücü. | ||
5 | Eğitim programları ve öğrencilerin hazırbulunuşluğu. | ||
6 | Eğitim programlarında yer alması gereken temalar. | ||
7 | Öğretmenlerin duyuşsal özellikleri. | ||
8 | Öğretimde hassas konular | ||
9 | Öğretmenlerin üretkenliklerini etkileyen faktörler. | ||
10 | Öğretmenlerin öğretim tarzları. | ||
11 | Eğitim programları aracılığıyla yaratıcı zihinlerin geliştirilmesi. | ||
12 | Eğitim programları ve okul öncesi eğitim. | ||
13 | Demografi ve eğitim programları. | ||
14 | Yenilik ve yaratıcılıkta sınıfta kalmak. | ||
15 | Düşünme eğitimini destekleyen eğitim programları. |
Ornstein, A. C., Pajak, E. F. ve Ornstein, S. B. (Eds). (2016). Eğitim programlarında güncel sorunlar (Ed.). Ankara: PegemA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 15 | 1 | 15 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 |