GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPOTS514 YETİŞKİN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, yetişkin eğitiminin kavramsal çerçevesini, yetişkinlerin öğrenme özelliklerini, kuram ve modelleri kavramalarını sağlamak; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim etkinliklerini düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmak ve yaşam boyu öğrenmenin önemini ve gerekliliğini kavramak.


Prof. Dr. Canan KOÇ


1 Yetişkin eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
2 Yetişkinlik döneminin fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal özelliklerini açıklar.
3 Yetişkinlik döneminin fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal özelliklerin yetişkin eğitimindeki sonuçlarını değerlendirir.
4 Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar.
5 Yetişkin eğitiminin gelişimini etkileyen faktörleri analiz eder.
6 Yetişkin eğitimi modellerini ve kuramlarını karşılaştırır
7 Yetişkin eğitimi uygulamalarının kuramlarla ilişkisini kurar.
8 Yetişkin eğitimi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir.
9 Yetişkin eğitimi alanında karşılaşılan sorunları analiz eder.
10 Yetişkin eğitimine ilişkin uygulama yapar.

Birinci Öğretim


-


-


Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yetişkin Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar (Yaygın Eğitim, Halk Eğitimi, Hizmet içi Eğitim, Uzaktan Eğitim, Yaşam Boyu Eğitim…)
2 Yetişkin ve Özellikleri Yasal, Biyolojik, Toplumsal ve Psikolojik Bağlamda Yetişkinlik.
3 Yetişkinin Gelişim Özellikleri Yetişkinin Öğrenmeye İlişkin Özellikleri
4 Yetişkinler ve Öğrenme
5 Türkiye’de Yetişkin Eğitimi
6 Dünyada Yetişkin Eğitiminin Gelişimi
7 Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri
8 Yetişkin Öğrenme Kuram ve Modelleri
9 Yetişkin Eğitimi Programları
10 Yetişkin Eğitimi Programları
11 Yetişkin Eğitimi ve Kendini Gerçekleştirme
12 Yetişkin Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri Ödevlerin Sunumu
13 Ödevlerin Sunumu
14 Genel Değerlendirme

Bacakoğlu, T. Y. (2022). Türkiye’de yetişkin eğitimi tarihine genel bir bakış. Temel Eğitim Dergisi, 14, 18-29 Duman, A. (2007). Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları: Ankara Ereş, F. (2021). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Ankara: Pegem Yayıncılık Güçlü, M. (2020). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Ankara: Pegem Yayıncılık Gültekin, G. G. (2007). Yetişkin eğitimi bilimi ışığında mesleki eğitim. e-Journal of New World Sciences Academy, 2, 1. Güneş, F., Deveci, T. (2021). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Ankara: Pegem Yayıncılık MEB (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi. Türkoğlu, A., Uça, S. (2011). Türkiye’de halk eğitimi: tarihsel gelişimi, sorunları ve çözüm önerileri, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 48-62 Uysal, M. ( ). Kadına yönelik aile içi şiddetle mücadele yetişkin eğitimi. Proje Raporu. Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki yetişkin eğitimi araştırmalarına toplu bakış. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, 1 ss 78-97. Yıldız, A., Uysal, M. (2009) Yetişkin Eğitimi, Kalkedon Yayıncılık, Ankara. Yıldız, A. (2021). Modern Yetişkin Eğitiminin Batı’daki Gelişimi. Fevziye Sayılan’a Armağan. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayın No: 237



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 60
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Performans 1 10
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 20 20
Quiz 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 20 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Rapor 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3 3
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 4 3
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7 3 4
ÖÇ 8 3
ÖÇ 9 3 3
ÖÇ 10 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek