GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPOTS508 EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili kavramlar, teoriler, modeller, yaklaşımlar ve araştırma ve uygulamaya genel bir bakış sağlar. Ögrenciler, hizmet öncesi, hizmet içi, lisansüstü eğitimi alan eğitimcilerin gelişiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BIT) kullanımını keşfedeceklerdir. “Eğitiminde teknoloji entegrasyonu” hakkındaki bilginin gelişimi, a)tasarım etkinlikleriyle ögrenme, b) araştırmaları inceleme ve eleştirme fırsatları, c)ögretmen eğitimi için teknolojilerin degerlendirilmesi ve d) uygulama topluluklarına katılma yoluyla desteklenecektir.


Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK


1 Teknoloji ve eğitiminde teknoloji kullanımı güncel sorunları analiz edebilme
2 Öğretmenin etkili teknoloji entegrasyonu bilgisine ilişkin yaklaşımları, modelleri ve teorileri analiz edebilme
3 Anket çalışmaları, tasarıma dayalı araştırma, etnografi ve eylem araştırması dahil olmak üzere etkili teknoloji entegrasyonu bilgisini incelemek için kullanılan araştırma yöntemlerini araştırabilme
4 Teknolojinin öğretmen eğitimi programlarına entegrasyonundaki zorluklarla başa çıkma kapasitesi geliştirebilme
5 Eğitim uygulamalarını teknolojiyle geliştirmeye yönelik projeler üretebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Öğretmen eğitiminde teknoloji


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma
2 Teknolojinin öğrenme ve öğretmede kullanımı
3 Öğretim Tasarımı ve Teknoloji Entegrasyonu
4 Teknoloji entegrasyonu modelleri
5 Sınıf içi uygulamalrda yeni modeller
6 Açık ve uzaktan öğrenme
7 Mobil öğrenme
8 Tek. Entg. AraştırmasıLiteratür taraması çalışmasının yazılması
9 Dijital mateyal geliştirme web 2.0 Dijital öyküleme ve haritalama
10 Sosyal ağlar ve simülasyonlar
11 Artırılmış gerçeklik Sanal gerçeklik, Oyunlaştırma, Kodlama
12 Saha çalışması
13 STEM ve teknoloji entegrasyonu
14 Proje sunumları

Orhan,F.,AşkımKurt,A. &Bardakçı, S. (2020). Öğrenme-öğretmen sürecinde teknoloji entegrasyonu üzerine karma yazılar. PegemA Aşkım Kurt, A. (2020).Öğretim teknolojilerinin temelleri. Nobel.Dinçer, S. (2020). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. PegemA yayıncılık. Günüç, S. (2017). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunun kuramsal temelleri. Anı yayın cılık. Dinçer, S. (2020). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. PegemA yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Makale Yazma 1 40
Makale Kritik Etme 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 35
Rapor Sunma 1 15
Makale Yazma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 2 7 14
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Tasarımı /Yönetimi 2 6 12
Makale Yazma 2 6 12
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 13 3 39
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 3 5
ÖÇ 2 3 4 3 5
ÖÇ 3 3 4 3 5
ÖÇ 4 3 4 3 5
ÖÇ 5 3 4 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek