2025 yılı Şubat ayında programa tezli yüksek lisans öğrencileri kabul edilmeye başlanmıştır.
Bu program Anatomi Bilim Alanında 90-120 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlandığında ve program yeterlilikleri sağlandığında Anatomi Bilim alanında Yüksek Lisans derecesi kazanılmış olunur.
Yüksek lisans
Adayların Anatomi Anabilim Dalı tezli yüksek lisans programına başvurabilmesi için: Her yarıyıl giriş sınavları için açılan ilanda belirtilen alanlarda lisans diplomasına sahip olması, ALES sınavı sayısal bölümünden senato tarafından belirlenen taban puanı almış olması ve yabancı dil seviyesini gösteren bir belge ile lisans mezuniyet not ortalamasını gösteren not dökümü ne sahip olması gerekmektedir. Değerlendirmede geçerli ölçütler aşağıdaki yüzdelere göre hesaplanır: ALES puanının %50’si, Yabancı Dil puanının % 15’i, mezuniyet not ortalamasının %15´i, mülakat notunun % 20’sinin toplamı alınır. Toplam puanı 60’ın altında olanlar programa kabul edilmezler.
Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Anatomi Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerden toplam 90-120 AKTS karşılığı kredi, en az 8 ders ve her bir dersin sınavından 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Aldığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrenciler yeterli kabul edilir.
Tezli yüksek lisans programı 4 yarıyıldır. İlk iki yarıyıl dersler ve tez hazırlığı son iki yarıyıl ise tez çalışmasının gerçekleştirilmesi ve yazılması aşamasıdır. Programın amacı; Anatomi bilim alanında; bilim felsefesini özümsemiş, ilgili bilim alanında ve bir araştırma laboratuvarında çalışabilecek yeterliliğe sahip, gerekli bilgi ve beceri ile donanmış, bilgiye nasıl ulaşabileceğini bilen, çalışmalarında etik ve deontolojik kurallara dikkat eden, bilimsel bir çalışmayı programlama ve yürütme düzeyine ulaşmış, çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunabilen ve yayınlayabilen, Anatomi ders ve uygulama müfredatının uygulanmasında yardımcı olabilecek nitelikte uzmanlık düzeyinde bilim insanları yetiştirmektir.
1 | Anatomi (Tıp) yüksek lisans eğitimi kapsamında insan vücudunu oluşturan sistemleri ve bu sistemlerde yer alan oluşumların yapılarını, birbirleriyle olan ilişkilerini ve fonksiyonlarını kavramayı amaçlar. Maketlerde ve kadavralarda organları ve oluşumları ayırt edilebilme ve tanıma becerilerinin kazandırılması amaçlanır. |
2 | Anatomi ile ilişkili olduğu histoloji ve embriyoloji, fizyoloji, sitoloji, genetik, biyokimya, patoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanlar arasında ilişkiler kurar. Araştırma planlamalarını yaparken ve araştırmayı gerçekleştirirken bu bilim disiplinleriyle işbirliği içinde olur. |
3 | Özgün bir araştırmayı tasarlayıp araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. |
4 | Ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayınları ve toplantıları takip eder. |
5 | Anatomi alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
6 | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma becerisinin kazandırılması amaçlanır. |
7 | İncelenen alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilime becerisi edinilir. Geliştirilen önerilerden bir konu belirleme ve bu konu hakkında rapor hazırlama gibi kazanımlar elde edilir. Hazırlanan. araştırma raporunun tartışılması ve sunumu konularında yetkinlik kazanılır. |
Yüksek öğretim kurumlarında akademisyen olarak, sağlık alanında ve AR-GE laboratuvarlarında uzman olarak çalışabilir.
Gerekli yeterlilikleri ve Başvuru koşullarını sağladığı taktirde Doktora programlarına devam edebilir.
Sınavlar yazılı, yazılı-sözlü ve uygulamalı şekilde yapılabilir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için bir öğrencinin90-120 AKTS'yi tamamlaması, sınavların her birinden 100 üzerinden en az 70 alması, tezini tamamlaması ve jüri önünde tezini başarı ile savunarak tezinin kabul edilmesi gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Doç. Dr. Seher YILMAZ, Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü/Anatomi Anabilim Dalı
Eğitim öğretim için kullanılan maketlerin yer aldığı maket laboratuvarı, kadavra diseksiyon laboratuvarı ve araştırma laboratuvarları mevcuttur. Araştırma laboratuvarında gerekli olan bütün demirbaş malzemeler mevcuttur.
1 | Anatomi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur. |
2 | Bilimsel bir bakış açısı kazanılır. |
3 | İnsan vücudundaki organların sistematik olarak morfometrik yapısını ve işlevlerini öğrenir. |
4 | Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir. |
5 | Sunum ve aktarma becerisi kazanır. |
6 | Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur. |
7 | Bir çalışmanın makaleye nasıl dönüştüğünü öğrenir. |
8 | Bir makalenin dergiye yüklenme aşamasını ve istenilen düzeltmelerin nasıl düzenlendiğini öğrenir. |
9 | Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur. |
10 | Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
AYL502 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
AYL511 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
AYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU-II | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 8 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
AYL512 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 20 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AYL501 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | - | |
AYL512 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 20 | ||||
AYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AYL503 | Türkçe | GENEL ANATOMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
AYL504 | Türkçe | TERMİNOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
AYL505 | Türkçe | SİNDİRİM SİSTEMİ ANATOMİSİ | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
AYL506 | Türkçe | UROGENİTAL SİSTEMİN ANATOMİSİ | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
AYL507 | Türkçe | MYOLOJİ | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
AYL508 | Türkçe | SİNİR SİSTEMİNE GİRİŞ | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
AYL509 | Türkçe | SOLUNUM SİSTEMİ | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
AYL510 | Türkçe | DISEKSIYONDA TEMEL PRENSIPLER | Seçmeli | 1 | 2 | - | 5 | |
AYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |