Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKDR608 | MAKRO İKTİSAT TEORİSİ | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilerin lisansüstü düzeyindeki makro iktisat konularını anlayabilme ve analiz edebilme ve analiz sonucunda elde edeceği sonuçları yorumlayıp yayımlama yeteneklerini geliştirmektir.
1 | Makro iktisadi konularda temel bilgileri ve teorileri analiz edip tartışabilir. |
2 | Temel makro iktisadi problemleri analiz ederek çözüm önerileri sunabilir. |
3 | Güncel literatürü takip eder ve yeniliklerden haberdar olur. |
4 | İktisat teorisi kapsamında karşılaştığı sorunları istatiksel ve ekonometrik modellerle inceleme kabiliyetine sahip olur. |
5 | Bilimsel araştırma ve etik ilkelere uygun şekilde analiz sonuçlarını raporlayıp yayımlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Giriş: Makro iktisadi sorunlar, amaçlar ve araçlar; Keynes iktisadının seyri / Klasikler ve Keynes: Keynes’in Say kanununu reddi, Genel Teori’nin içeriği, Büyük Depresyon / Ortodoks Keynesyenler: Ekonomide denge tartışması, eksik istihdam, Phillips eğrisi, Tobin ve Ortodoks Keynesyenlerin temel önermeleri / Monetarizm: Miktar teorisi, bekleyişlerin dahil edildiği Phillips eğrisi, istikrar politikası ve Friedman / Yeni Klasik Okul: Muth’dan Lucas’a Yeni Klasik modellerin yapısı, ekonomik dalgalanmaların izahı, para arzında beklenmeyen değişmelerin etkisi, dinamik zaman tutarsızlığı, güven ve parasal kurallar, merkez bankası bağımsızlığı tartışmaları / Reel Konjonktür Okulu: Reel Konjonktür Teorisi, teknoloji ve arz şokları, Solow bakiyesi, Büyük Depresyona tekrar bakış / Yeni Keynesyen Okul: Keynesyen iktisadın yeniden yükselişi, reel rijiditeler, LM’siz makro iktisat.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Büyüme ve iktisadi büyüme ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Büyüme Teorilerine Giriş | ||
3 | İçsel Büyüme Teorileri | ||
4 | Ramsey-Cass-Koopmans Modeli | ||
5 | Diamond Modeli | ||
6 | Ar-Ge Modeli | ||
7 | Basit Keynesyen Model | ||
8 | Tasarruf-Yatırım | ||
9 | Tüketim ve Kamu Harcamaları | ||
10 | Çarpan ve Çoğaltan Katsayıları | ||
11 | İşsizlik, işsizliğin belirleyicileri ve etkileri. | ||
12 | Enflasyon, enflasyonun belirleyicileri ve etkileri | ||
13 | Merkez Bankası, Para arz ve talebi, faiz teorileri | ||
14 | Finansal krizler ve makro iktisadi göstergelere etkileri |
David Romer, Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill, 2005
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |