Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSGD643 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE TASARIM VE İNOVASYON | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Tasarım ve İnovasyon dersi, işyerlerinde çalışanların sağlık ve güvenliğini artırmak amacıyla yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirilmesini sağlamayı hedeflemektedir. Bu ders kapsamında, tasarım odaklı düşünme ve inovasyon teknikleri kullanılarak, iş sağlığı ve güvenliği süreçlerinin daha etkili ve sürdürülebilir hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Bilimsel yöntemler ve teknolojik araçlarla iş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemeye yönelik modern yaklaşımlar üzerinde durularak, öğrencilerin İSG uygulamalarına katma değer sağlayacak beceriler kazanması hedeflenmektedir.
Doç. Dr. Vugar Ali TÜRKSOY
1 | Örgütlerde inovasyon türlerinin anlaşılması |
2 | İnovasyon ve yaratıcılık önündeki örgütsel engeller hakkında bilgi sahibi olunması |
3 | Liderlik ve örgütsel tasarım faktörlerinin inovasyon üzerindeki etkilerinin anlaşılması |
4 | İnovasyon süreci ve bu sürecin yönetilmesi ve kontrol edilmesine ilişkin mekanizmalar |
5 | Örgütlerde inovasyonu etkileyen faktörlerin anlaşılması |
6 | İnovasyon sürecini kavrayabilme |
7 | İşletmelerde inovasyon yönetimini anlayabilme |
8 | İnovasyonda temel kuramları kavrayabilme |
9 | Araştırma ve geliştirmenin yönetimini anlayabilme |
10 | Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonunu kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Tasarım ve İnovasyon dersi, İSG süreçlerinde yenilikçi çözümler geliştirmek için bilgi, beceri ve bilimsel yaklaşımın önemini ele alır. Bilgisayar teknolojileri, istatistiki analizler ve araştırma yöntemleri kullanılarak iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesine yönelik tasarımlar incelenir. Problemin tanımlanması, veri toplama, hipotez oluşturma, değişkenlerin ölçülmesi ve araştırma planlaması gibi konularla, İSG’de etkin ve yaratıcı çözümler geliştirilmesi hedeflenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnovasyon: Giriş ve sorunlar | ||
2 | İnovasyon Yönetimi: Giriş | ||
3 | İnovasyon Çevresi: İşletme çevresi,Devletin rolü,Teknolojinin etkileri | ||
4 | İnovasyon süreci | ||
5 | İnovasyon süreci | ||
6 | İnovasyon: Temel kuramlar | ||
7 | İnovasyon: Yaratıcılık ve insan faktörleri - Birey, Takım ve liderlik | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşletmelerde inovasyon yönetimi | ||
10 | İşletmelerde inovasyon yönetimi | ||
11 | Entellektüel sermayenin yönetimi | ||
12 | Örgütsel bilginin (knowledge) yönetimi | ||
13 | Araştırma ve geliştirmenin yönetimi | ||
14 | Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu |
Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 10 | 4 |