Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBKDR607 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 1 | 1 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencinin doktora düzeyinde kazanılmış bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık alan düzeyinde geliştirebilme ve özgün sonuçlara ulaşabilmesi ve literatüre katkı sağlaması amaçlanmıştır. Ayrıca çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası düzeyde kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilmesi misyonunu kazanması amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT, Prof. Dr. Ayşe Yeşim GÖÇMEN, Doç. Dr. Meral EKİM, Dr. Öğr. Ü. Ayşen CANİKLİOĞLU
1 | Doktora düzeyinde kendi alanı ile ilgili bilimsel verileri yorumlar ve gelişmeleri takip ederek anlatır. |
2 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri uzmanlık seviyesine getirir. |
3 | Üreteceği tez ve hazırlayacağı bilimsel makaleler ile ilgili çalışmalarında karşılaşılabilecek aksaklıkların önceden görür ve ileriye dönük çözüm arayışları bulur. |
4 | Biyokimyasal araştırma yöntemlerini öğrenir. |
5 | Yapay zeka ve benzeri üst seviyede programlar ile biyokimyasal araştırmaları değerlendirir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Tez aşamasına gelmiş öğrencilerin çalıştıkları kendi alanlarında ve konularla bağlantılı olarak bilgiye erişme, yorumlama ve değerlendirerek sözlü ve/veya yazılı olarak sunma konusunda yönlendirilmesi ve bu yönde gerekli alt yapının oluşturulabilmesi için çalışmaların ve yönlendirmelerin yapılmasını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
2 | Uzmanlık alanlarının işlenmesi ve spesifik alana yöneliş | ||
3 | Kütüphane katalog ve kitap taraması | ||
4 | İnternet ortamında alan yazın taramaları | ||
5 | Uzmanlık alanının güncelliğinin ve literatürekatkısının öneminin ve oranının aaçıklanması | ||
6 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
7 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
8 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
9 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
10 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
11 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
12 | Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı | ||
13 | Düzeltme işlemleri | ||
14 | Eserin baskıya verilmesi/Kataloglama ve benzeri işlemler Bilim alanı ile ilgili basılı kaynakların tanıtımı |
Belirlenen çalışma alanına göre kitap ve materyal seçimi yapılır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 |
Alan Gezisi | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Quiz | 1 | 25 |
Gözlem | 1 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Quiz | 1 | 50 | 50 |
Gözlem | 1 | 50 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |