Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KDR666 | ORGANİK SENTEZ TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Organik bileşiklerin sentez tasarımının sistematik olarak öğretilmesi. Organik reaksiyon dağarcığının genişletilmesi, organik bileşiklerin sentezinin hedef molekülden geriye doğru onu oluşturan öncülere basamak basamak gidilen ve geriye doğru sentez veya retrosentez olarak adlandırılan bir yöntemle gerçekleştirilmesi için gerekli olan kuralları ve yolları incelemek.
Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI
1 | Çevreci sentez için yeni stratejiler planlayabilir. |
2 | Yeni organik moleküllerin sentezini tasarlayabilir ve özelliklerini tahmin edebilir. |
3 | Karmaşık organik moleküller için uygun metotlar seçebilir. |
4 | Bilindik organik moleküllerin türevlerinin sentezlenmesinde bilgisini uygulayabilir. |
5 | Organik kimyada uzmanlaşır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Disconnection Yaklaşımı, Sentezlenecek bir molekülün bileşen parçaları (synthons) ve kullanımları, Reaksiyonların sırası, Tek Grup ve İki Grup C-X kopmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kopma (Disconnection) Yaklaşımı | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
2 | Temel Prensipler: Sentetik bir prosedürün temeli olarak kabul edilen, sentezlenecek bir molekülün bileşen parçaları (synthons) ve aromatik bileşiklerin sentezinde kullanımları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
3 | Reaksiyonların Sırası, Tek-Grup C–X kopmaları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
4 | Bölgeseçicilik, İki-Grup C–X kopmaları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
5 | Polaritenin tersine dönmesi, halkalanmalar, Amin sentezi | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
6 | Koruma grupları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
7 | Tek Grup Karbon-Karbon Kopmaları I: Alkoller, Genel Strateji A: Bir kopma seçme, Stereoseçicilik | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
8 | Tek Grup Karbon-Karbon Kopmaları II: Karbonil Bileşikleri, Bölgeseçicilik | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
9 | Alken Sentezi, Asetilenlerin (Alkinlerin) Kullanımı | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
10 | İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları I: Diels–Alder Reaksiyonları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
11 | Karbonil Kondenzasyonlarına Giriş | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
12 | İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları II: 1,3-difonksiyonlandırılmış bileşikler, Karbonil kondenzasyonlarında kontrol | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
13 | İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları III: 1,5-difonksiyonlandırılmış bileşikler, Konjuge Katılma ve Robinson Halkalanması | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
14 | İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları III: 1,5-difonksiyonlandırılmış bileşikler, Konjuge Katılma ve Robinson Halkalanması | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
1. Designing Organic Syntheses; A Programmed Introduction to the Synthon Approach. Stuart Warren, 1978, Wiley. 2 "Organic Chemistry"; J. Clayden, N. Greeves, S. Warren; Oxford University Press; Second edition, 2012. 3 “Organic Synthesis: The Disconnection Approach, 2nd Edition”; Stuart Warren, Paul Wyatt, Wiley, 2008.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |