Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KDR664 | ORGANİK BOYALAR VE PİGMENTLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
İnsanların temel gereksinimi olan giyinme ve elbise konusunda kullanılan hammaddelerin, kumaşların yapısı ve bu maddelerin boyanmasında kullanılan boyar maddelerin kimyasal yapıları hakkında bilgi sahibi olan ve bu alandaki endüstriyel faaliyetlerin canlı ve çevre sağlığını nasıl etkilediğini bilen, bu endüstriyel alandaki üretim zorluklarını ve emeği bilen ve bu emeğe ve bilgiye saygı gösteren öğrenciler yetiştirmek. Bunun yanısıra kültür varlıklarının korunmasında ve onarımında kullanılacak boyar maddeler hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak.
Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI
1 | Öğrencilerin bir organik boyar maddenin içeriği hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Organik Boyar maddeler için ön hazırlıklar öğretilecektir. |
3 | Kromofor gruplar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
4 | Kimyasal yapılarına göre boyar maddelerin kullanımının bilgisi verilecektir. |
5 | Günümüzde kullanılan boyalar öğretilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Işık, Işığın karakterizasyonu, ve renk hakkında bilgilendirme, Lambert-Beer Yasası , ışık absorpsiyonu. Tarih çağlarında kullanılan boyar maddeler ve pigmentler. Günümüzde kullanılan boyalar. Kimyasal yapılarına göre boyar maddeler, uygulama şekillerine göre boyar maddeler. Doğal ve yapay elyafların kimyasal yapıları ve bu elyaflara uygulanan boyar maddeler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Işık | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
2 | Işığın karakterizasyonu | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
3 | renk hakkında bilgilendirme | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
4 | Lambert-Beer Yasası | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
5 | ışık absorpsiyonu | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
6 | Tarih çağlarında kullanılan boyar maddeler | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
7 | Tarih çağlarında kullanılan pigmentler | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
8 | Kimyasal yapılarına göre boyar maddeler | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
9 | uygulama şekillerine göre boyar maddeler | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
10 | Doğal ve yapay elyafların kimyasal yapıları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
11 | elyaflara uygulanan boyar maddeler | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
12 | Günümüzde kullanılan boyaların kimyasal içeriği | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
13 | Günümüzde kullanılan boyaların sentez basamakları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
14 | Günümüzde kullanılan boyaların sentez basamakları | Konu anlatım Soru – Cevap | Yok |
1) N.N. Mahapatra, Textile Dyes, Woodheat Publishing India PVT Ltd., CRC Press, T&F Group, 2016. 2) G. Ebner, D. Schelz, Textilfärberei und Farbstoffe, Springer-Verlag, 1989. 3) M. Tutak, Boyarmadde Kimyası, ders notları. 4) İ. Başer, Y. İnanıcı, Marmara Üniversitesi Yayınları Yayın No:482 ,Teknik Eğitim Fakültesi yayın no:2.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 |