GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KDR652 ANORGANİK HALKALI BİLEŞİKLER Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Organik kimya ile paralellik gösteren bazı temel grup elementlerin halkalı anorganik yapıdaki bileşiklerinin incelenmesi.


Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI


1 Borazinler ve borazin bileşikleri ilgili temel kavramları açıklar.
2 Bor kafes yapılarını, karboranlar, halkalı fosfazenler, tiyazenleri tanımlar.
3 Homohalkalı ve heterohalkalı sistemleri, makrosiklik ligantları ve taç eterleri açıklar.
4 Taç eterleri ve makrosiklik ligantlarını komplekslere uygular.
5 Anorganik halkalı bileşikleri konu alan makaleleri inceler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Borazinler, Borazin bileşikleri , Bor-Kafes Yapıları, Karboranlar , Halkalı Fosfazenler , Halkalı Azot-Kükürt Bileşikleri (Tiyazenler), Homohalkalı Sistemler , Heterohalkalı Sistemler , Taç Eterler , Taç Eterler Kompleksleri , Makrosiklik Ligantlar , Makrosiklik Ligant Kompleksleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Borazinler Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
2 Borazin bileşikleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
3 Bor-Kafes Yapıları Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
4 Karboranlar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
5 Halkalı Fosfazenler Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
6 Halkalı Azot-Kükürt Bileşikleri (Tiyazenler). Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
7 Homohalkalı Sistemler Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
8 Heterohalkalı Sistemler Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
9 Taç Eterler Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
10 Taç Eterler Kompleksleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
11 Makrosiklik Ligantlar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
12 Makrosiklik Ligant Kompleksleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
13 Öğrenci Sunumları Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
14 Öğrenci Sunumları Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi

1. Tunalı, N. K. ve Özkar, S., (1999)Anorganik kimya, Gazi Kitabevi, Ankara 2. Shriver D.F., Atkins P. W., Langford C. H., (1991) Inorganic Chemistry, Oxford Chemistry 3. Miessler G.L., Tarr D.A., (1999) Inorganic Chemistry, PrenticeHall 4. Housecroft C.E., Sharpe A.G., (2001) Inorganic Chemistry, 1st Ed, PrenticeHall 5. Huheey J.E., Keiter E.A., Keiter R.L., (1993) Inorganic Chemistry, 4th Ed., Harper Collins



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Quiz için Bireysel Çalışma 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 3 4 4 2 3 2 4 4 1 2 2 1 2 4 3 4 1
ÖÇ 2 5 3 4 4 2 3 2 4 4 1 2 2 1 2 4 3 4 1
ÖÇ 3 5 3 4 4 2 3 2 4 4 1 2 2 1 2 4 3 4 1
ÖÇ 4 5 3 4 4 2 3 2 4 4 1 2 2 1 2 4 3 4 1
ÖÇ 5 5 3 4 4 2 3 2 4 4 1 2 2 1 2 4 3 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek