Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KDR632 | İLERİ KUANTUM KİMYASI-I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı, kuantum mekaniği prensiplerini atom ve moleküllere uygulanış yöntemlerini öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Moleküler düzeyde bakış yeteneği kazanır. |
2 | İleri seviye kimya kavramlarını tanımlar ve uygular. |
3 | Maddenin özelliklerini hesaplayabilme becerisini geliştirir. |
4 | Tüm kimyasal olayları açıklar. |
5 | Kuantum prensiplerini kimya uygulamalarında yorumlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematiksel temeller, klasik mekanik ve elektromagnetizmanın özetlenmesi, eski kuantum kuramı, deneysel temeller, kuantum mekaniğinin postülatları, sabit potansiyel problemleri, bir kutu içindeki tanecik, harmonik titreşici, katı döneç, hidrojen atomu, açısal momentum, saçılma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel temeller | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
2 | Klasik mekanik | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
3 | Elektromagnetizmanın özetlenmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
4 | Eski kuantum kuramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
5 | Deneysel temeller | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
6 | Kuantum mekaniğinin postülatları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
7 | Sabit potansiyel problemleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
8 | Bir kutu içindeki tanecik | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
9 | Harmonik titreşici | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
10 | Katı döneç | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
11 | Hidrojen atomu | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
12 | Açısal momentum | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
13 | Saçılma | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
14 | Genel tekrar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
1. LOWE J.P., Quantum Chemistry, 2nd Ed., Academic Press, USA, 1993. 2. Zekiye Çınar, Kuantum Kimyası, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 1994. 3. Mustafa Cebe, Kuantum Kimyası, Dora Yayıncılık, 2011.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |