Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KDR624 | GRUP TEORİLERİNİN KİMYADAKİ UYG. | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı grup teorinin matematiksel temellerini ve bununla birlikte, grup teorisinin molekül orbital teorisine, titreşim spektroskopisine, kristal yapılara ve ligand alan teorisine uygulamasını öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Moleküllerin simetri gruplarını belirler. |
2 | Temel simetri grupları ve matematiksel özelliklerinin tanımlanmasını yapar. |
3 | Titreşim spektrumlarını yorumlayabilir. |
4 | Ligand alan teorisini kompleks bileşiklere uygular. |
5 | Molekül orbitallerin enerji düzeylerini ve simetrilerini tahmin eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Moleküler simetri, Simetri İşlemleri ve Simetri grupları, Grup teorisi ve tanımlamaları grupların çarpım tabloları, Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri, Simetri İşlemlerinin matrislerle gösterimi, İndirgenebilir gösterimler ve karakter tabloları, Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi, Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları, Molekül Orbital teorisinin inorganik bileşiklere uygulaması, Elektronik haller ve seçim kuralları, Ligand Alan Teorisi, Molekül Orbital teorisinin organik moleküllere uygulaması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Moleküler simetri, simetri işlemleri ve simetri grupları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
2 | Grup teorisi ve tanımlamaları, grupların çarpım tabloları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
3 | Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
4 | Simetri işlemlerinin matrislerle gösterimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
5 | Nokta grubu ve nokta grubunun bulunması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
6 | İndirgenebilir gösterimler ve karakter tabloları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
7 | Karakter tablolarının özellikleri simetri türlerinin belirlenmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
8 | Simetri analizi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
9 | Molekül hareketleri ve moleküllerde titreşim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
10 | Koordinat sistemleri ve moleküler titreşimlerin gösterimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
11 | Moleküler titreşimlerin fiziksel temelleri ve kuramsal analizi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
12 | Normal koordinat analizi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
13 | Normal koordinat analizi ve bilgisayarlı hesaplamalar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
14 | Genel tekrar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
1. Özpozan,T., Titreşim Spektroskopi, Teori ve Uygulamaları, ERÜ Yayınlar, Kayseri. 2. Cemal Kaya, Duran Karataş, MOLEKÜLER SİMETRİ, Palme Yayıncılık,2010. 3. F. A. Cotton, Chemical Applications of Group Theory, Third Edition,1990, A Wiley-Interscience Application 4. Halis Ölmez, Hasan İçbudak, Kimyasal Yaklaşımla Simetri ve Grup Teoriye Giriş. MKM (Marmara Kitap Merkezi Yayınları), 2012 5. Shriver & Atkins ?Inorganic Chemistry? fourth Edition, OXFORD University Press, 2006. 6. Gary Miessler, Donald A. Tarr. Çeviri: Nurcan Karacan, Perihan Gürkan,İnorganik Kimya. Palme Yayıncılık, 2002. 7. Harris & Bertolucci, Symmetry and Spectroscopy, 1989.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |