Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KDR618 | X-IŞINLARI ANALİZ ESASLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
X-ışınları elde edilmesi, özellikleri, çeşitleri, kristal geometri ve ışınların difraksiyonu, difraktometrenin çalışma prensibleri, kimyasal analizlerin x-ışınları tekniği ile yapılması ve sonuçlandırılmasını öğretmek.
Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI
1 | X ışınlarının temelini ve özelliklerini açıklar. |
2 | X-Işınlarını tanımlar. |
3 | X-Işınları ile toplanan dataları değerlendirir. |
4 | Basit moleküllerin tek kristal yapılarını çözer. |
5 | Kuramsal olarak öğrendiği bilgilerle X ışını verilerinden sonuçlar çıkarır ve değerlendirme yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Elektromagnetik spektrum ve radyoaktivite, X-Işınlarının özellikleri, X-Işını kaynakları, X-ışını flüoresansı, X-ışınlarının ölçülmesi, Kalitatif, niceleyici analiz, Spektrometrik metotlar, X-Işını soğurma metotları, X-Işını saçılma metotları, X-Işını difraksiyon metotları, X ışınları uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Elektromagnetik spektrum ve radyoaktivite | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
2 | X-Işınlarının özellikleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
3 | X-Işını kaynakları | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
4 | X-ışını floresansı | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
5 | X-ışınlarının ölçülmesi | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
6 | X-ışınlarının ölçülmesi | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
7 | Kalitatif, niceleyici analiz | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
8 | Spektrometrik metotlar | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
9 | X-Işını soğurma metotları | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
10 | X-Işını saçılma metotları | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
11 | X-Işını difraksiyon metotları | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
12 | X ışınları uygulamaları | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
13 | X ışınları uygulamaları | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
1. Handbook of X-Ray Spectrometry. Rene E. Van Grieken 1993 Marcel-Dekker-USA 2. Enstrümental Analiz İlkeleri Skoog; Holler; Nieman, USA 2. Skoog A.D., Holler F.J., Nieman T.A., Çeviri Editörleri: Kılıç E, Köseoğlu F, Yılmaz H., Bilim Yayıncılık, 5.Baskı, 3. Enstrümental Ananliz İlkeleri 3 H. Ölmez, H. İçbudak 4. Kimyasal Yaklaşımla Simetri ve Grup Teoriye Giriş, MKM, (2012) 4 C. Kaya, D. Karakaş 5. Moleküler Simetri, Palme Yayıncılık, (2010) 5 Ş. Yurdakul, 6. Spektroskopi ve Grup Teorisinin Temelleri, Ders Notları, Gazi Kitapevi, (2010)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |