Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JMDR635 | HİDROJEOLOJİK TASARIM VE PROJELENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilere su kaynaklarına ilişkin herhangi bir sorunun, problem tanımı, yaklaşım ve yöntem seçimi/geliştirme, veri tanımlama ve elde etme, analiz/değerlendirme ve raporlama aşamalarını izleyerek proje geliştirme, maliyet analizi ile birlikte proje dosyası oluşturma; problemin çözümüne yönelik iş programı hazırlayarak uygulama; arazi/laboratuvar ölçüm ve deneyleri planlama ve tasarlama ve grup içinde çalışma görgüsü kazandırmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Sevim ÖZULUKALE DEMİRBİLEK
1 | Edinmiş olduğu bilgileri birlikte kullanabilir ve sentezleyebilir. |
2 | Sorun tanımlama-çözme süreçlerini bilir. |
3 | Mühendislik projesi geliştirir |
4 | Arazi/laboratuvar çalışmaları planlaması ve deney tasarımı yapabilir. |
5 | Raporlama ve sunum yeteneği kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Su kaynaklarına ilişkin herhangi bir sorunun, problem tanımı, yaklaşım ve yöntem seçimi/geliştirme, veri tanımlama ve elde etme, analiz/değerlendirme ve raporlama aşamalarını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Su Kaynaklarına İlişkin Problemler ve örnek çalışma üzerinde problem tanımlama | ||
2 | Problem çözme aşamaları: yaklaşım-yöntem geliştirme: Örnek Problem üzerinde çalışma | ||
3 | Problem çözme aşamaları: Yöntemin gerektirdiği verilerin tanımı: veri alma yöntemlerinin belirlenmesi: Örnek Problem üzerinde çalışma | ||
4 | Proje iş takvimi ve maliyet hesabı: Örnek Problem için proje dosyası hazırlama | ||
5 | Problem çözme aşamaları: Yöntemin gerektirdiği verilerin tanımı: veri toplama-elde etme: Örnek Problem üzerinde çalışma-arazi/laboratuvar deney tasarımı | ||
6 | Problem çözme aşamaları: Yöntemin gerektirdiği verilerin tanımı: veri toplama-elde etme: Örnek Problem üzerinde çalışma | ||
7 | Problem çözme aşamaları: Yöntemin gerektirdiği verilerin tanımı: veri toplama-elde etme: Örnek Problem üzerinde çalışma | ||
8 | Problem çözme aşamaları: veri analizi ve değerlendirme: Örnek Problem üzerinde çalışma: Ara Sunum | ||
9 | Problem çözme aşamaları: veri analizi ve değerlendirme: Örnek Problem üzerinde çalışma | ||
10 | Problem çözme aşamaları: Yöntemin gerektirdiği verilerin tanımı: veri analizi ve değerlendirme: Örnek Problem üzerinde çalışma | ||
11 | Problem çözme aşamaları: Yöntemin gerektirdiği verilerin tanımı: veri analizi ve değerlendirme: Örnek Problem üzerinde çalışma | ||
12 | Sonuçların Sunumu: Poster Hazırlama ve sunum | ||
13 | Sonuçların Sunumu: Poster Hazırlama ve sunum | ||
14 | Genel değerlendirme-Rapor |
Ders notu Fetter C.W., 2001, Uygulamalı Hidrojeoloji, Çeviren M.Afşin, K.Kayabalı, Gazi Kitabevi, 680 s. Freeze R.A., Cherry J.A., 1979,Yeraltısuyu, Çeviren K.Kayabalı,Gazi Kitabevi,562 s.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |