GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
JMDR606 JEOKRONOLOJİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


İzotop verilerinin radyojenik yaş tayininde nasıl kullanılacağı , farklı yöntemlerde hesaplamaların nasıl yapılacağı ve elde edilen yaş verilerinin yorumlanması dersin amacını oluşturur.


Prof.Dr. Uğur TEMİZ


1 Örneğe göre uygun yaş tayini yöntemini bilir
2 İzotop oranlarının hangi spectrometreler ile ölçüleceğini bilir.
3 Farklı hesaplama yöntem ve metotlarını kullanarak radyojenik yaş verilerini hesaplayarak elde edebilmek öğrenir.
4 Elde edilen yaş verilerinin hangi jeolojik problemin çözümünde nasıl kullanılacağı üzerine yorum yapar.
5 Yaşlandırma yöntemlerinin neler olduğunu bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İzotoplar, izotopsal parçalanma, parçalanma ürünleri, izokron ve yaş hesaplama yöntemleri ve yorumlaması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Örnek hazırlama yöntemleri
2 İzotoplar ve genel özellikleri
3 Alfa spektrometre ve özellikleri
4 Kütle spektrometreleri ve özellikleri
5 U/Th yaş tayini yöntemi ve yorumlaması
6 İzotopsal parçalanma parçalanma ürünleri, süreçler, özellikler, genel parçalanma denklemleri
7 İzotoplar ve genel özellikleri
8 İzotoplar ve genel özellikleri
9 Ar-Ar yaş tayini yöntemi ve özelllikleri
10 Yöntemlerin oluşum koşulları farklı olan kayalara uygulanması ve problem çözümü ile yorumlaması
11 U-Th-Pb yaş tayini yöntem ve özellikleri
12 U-Th-Pb yaş tayini yöntem ve özellikleri
13 Yöntemin oluşum koşulları farklı olan kayalara uygulanması ve problem çözümü ile yorumlaması
14 Genel Değerlendirme

Faure, G, 1991, Principles And Applicatoins Of İnorganic Geochemistry. mc milan coll. 500. Dickin , a. 2005.Radiogenic İsotope Geology, cambridge university press, 492 Rollinson, h. 1993. Using Geochemical Data, Evaluation, Presentation, İnterpretation, Longman Scientific&Technical, 352.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 1 35 35
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 3 4 5 4 4 3 5 3 3
ÖÇ 2 1 3 1 2 4 3 3 4 3 4
ÖÇ 3 3 2 1 1 4 3 2 4 3 2
ÖÇ 4 5 4 3 4 1 5 2 5 3 3
ÖÇ 5 2 2 5 2 5 3 3 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek