| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| JMDR606 | JEOKRONOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
İzotop verilerinin radyojenik yaş tayininde nasıl kullanılacağı , farklı yöntemlerde hesaplamaların nasıl yapılacağı ve elde edilen yaş verilerinin yorumlanması dersin amacını oluşturur.
Prof.Dr. Uğur TEMİZ
| 1 | Örneğe göre uygun yaş tayini yöntemini bilir |
| 2 | İzotop oranlarının hangi spectrometreler ile ölçüleceğini bilir. |
| 3 | Farklı hesaplama yöntem ve metotlarını kullanarak radyojenik yaş verilerini hesaplayarak elde edebilmek öğrenir. |
| 4 | Elde edilen yaş verilerinin hangi jeolojik problemin çözümünde nasıl kullanılacağı üzerine yorum yapar. |
| 5 | Yaşlandırma yöntemlerinin neler olduğunu bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İzotoplar, izotopsal parçalanma, parçalanma ürünleri, izokron ve yaş hesaplama yöntemleri ve yorumlaması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Örnek hazırlama yöntemleri | ||
| 2 | İzotoplar ve genel özellikleri | ||
| 3 | Alfa spektrometre ve özellikleri | ||
| 4 | Kütle spektrometreleri ve özellikleri | ||
| 5 | U/Th yaş tayini yöntemi ve yorumlaması | ||
| 6 | İzotopsal parçalanma parçalanma ürünleri, süreçler, özellikler, genel parçalanma denklemleri | ||
| 7 | İzotoplar ve genel özellikleri | ||
| 8 | İzotoplar ve genel özellikleri | ||
| 9 | Ar-Ar yaş tayini yöntemi ve özelllikleri | ||
| 10 | Yöntemlerin oluşum koşulları farklı olan kayalara uygulanması ve problem çözümü ile yorumlaması | ||
| 11 | U-Th-Pb yaş tayini yöntem ve özellikleri | ||
| 12 | U-Th-Pb yaş tayini yöntem ve özellikleri | ||
| 13 | Yöntemin oluşum koşulları farklı olan kayalara uygulanması ve problem çözümü ile yorumlaması | ||
| 14 | Genel Değerlendirme |
Faure, G, 1991, Principles And Applicatoins Of İnorganic Geochemistry. mc milan coll. 500. Dickin , a. 2005.Radiogenic İsotope Geology, cambridge university press, 492 Rollinson, h. 1993. Using Geochemical Data, Evaluation, Presentation, İnterpretation, Longman Scientific&Technical, 352.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Ev Ödevi | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 115 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |