Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDR537 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin bilimsel araştırma metodolojisini ve aşamalarını proje tabanlı yürütme konularında bilgi sahibi olmaları; araştırma konusu belirleme ve projelendirme teknikleri konusunda yetkinlik kazanmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Mustafa BÖYÜKATA
1 | Dersi alan öğrenci bilimsel araştırma projesi için özgün fikir geliştirme tekniklerini bilir. |
2 | Literatür taraması ve analizi tekniklerini bilir. |
3 | Özgün değer kavramını bilir. |
4 | Yöntem ve tekniklerini araştırma formuna aktarabilir. |
5 | Projelerin yapılabilirliği açısından altyapının öneminin farkına varır. |
6 | Proje yönetimi açısından ekibin niteliğini ve önemini bilir. |
7 | Araştırmada veri elde etme yollarını ve bulgularını nasıl analiz edeceğini bilir. |
8 | Araştırma sonuçlarını yaygınlaştırma yollarını bilir. |
9 | Yayın üretme ve etik ilkeleri bakımından izlenecek yolları bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
TÜBİTAK – ARDEB - 1001 programı başvurusu ile ilgili belgeler ve formlar üzerinden uygulama çalışmaları. literatür taraması ve analizi, bilimsel araştırma projesi fikri geliştirme, planlama, uygulama ve sonuçlandırma süreçleri ile yönetim stratejileri dersin ana çerçevede içeriğin oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Bilimsel Araştırmanın Önemi | ||
2 | Temel Kavramlar: Bilimsel Bilgi, Biliminsanı, Hipotez | ||
3 | Bilimsel Araştırma Konusunun Seçimi ve Özgün Değeri | ||
4 | Bilimsel Araştırma Metodolojisi: Yöntem Seçimi | ||
5 | Bilimsel Araştırma Projesinin Yönetimi ve Yapılabilirliği | ||
6 | Bilimsel Araştırmanın Yaygın Etkisi: Ürünün Niteliği | ||
7 | TÜBİTAK 1001 Başvuru Formu Üzerinden Uygulama -I | ||
8 | Literatür Taraması: Arama Motorları ve Bilim Indeksler | ||
9 | Literatür Analizi: Makale İncelemesi ve Durum Tespiti | ||
10 | TÜBİTAK 1001 Başvuru Formu Üzerinden Uygulama -II | ||
11 | Nitelikli Araştırma Projesi Ekibinin Oluşturulması | ||
12 | TÜBİTAK 1001 Başvuru Formu Üzerinden Uygulama -III | ||
13 | Araştırmanın Planlanması ve Bütçe Yönetimi TÜBİTAK 1001 Başvuru Formu Üzerinden Uygulama -IV Sonuçların Değerlendirilmesi:Yaygınlaştırma ve Yayın Etiği Evaluation of Results: Dissemination and Publication Ethics Konu anlatımı, etkileşimli tartışma ve sunum. Lecturing, interactive discussion and presentation. | ||
14 | Sonuçların Değerlendirilmesi:Yaygınlaştırma ve Yayın Etiği |
Öğretim üyesinin ders notları, konuyla ilgili kaynak kitaplar, makale ve kullanıma açık dijital yayınlar. Kurum ve kuruluşların elektronik adreslerinde sunulan dökümanlar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 1 | 17 | 17 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 7 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |
ÖÇ 8 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | |
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |