GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBDR601 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Ders 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Bir araştırmanın temel boyutlarını analiz edebilme ve uygulama becerisi kazanmak


Doç. Dr. Dilşat Peker Ünal


1 Araştırma süreci ve yöntemlerini açıklar.
2 Veri toplama, veri analiz ve değerlendirme tekniklerini bilir.
3 Eğitim bilimleri alanındaki araştırmaları analiz etme ve değerlendirme becerisi kazanır.
4 Araştırma önerisi ve araştırma raporu hazırlamayı bilir.
5 Etik ilkelere uygun davranmanın önemine inanır.

Birinci Öğretim


yoktur


yoktur


Eğitim araştırmasının tanımı ve temel özellikleri, bilgiye ulaşma yolları, eğitim alanında kullanılan araştırma yöntemleri, nicel, nitel ve karma model, problem durumu, literatür taraması, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması ile eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma modelleri ve işlenen temalar; doktora tezleri üzerinden işlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim Araştırmalarının Felsefesi ve Temel İlkeleri Anlatım, soru cevap
2 Problem Durumu/Amaç belirleme Anlatım, soru cevap
3 Literatür tarama Anlatım, soru cevap
4 Nicel, nitel ve karma araştırma tasarımları Anlatım, soru cevap
5 Evren, örneklem, çalışma grubu/materyali Anlatım, soru cevap
6 Deneysel araştırma Anlatım, soru cevap
7 Tarama Araştırması – İlişkisel Araştırma Anlatım, soru cevap
8 Nedensel Araştırma Anlatım, soru cevap
9 Veri analizi Anlatım, soru cevap
10 Veri analizi Anlatım, soru cevap
11 Veri analizi Anlatım, soru cevap
12 Araştırma raporunun yazımı Anlatım, soru cevap
13 Araştırma raporunun yazımı Anlatım, soru cevap
14 Örnek uygulamaların incelenmesi Anlatım, soru cevap

Büyüköztürk,Ş.(2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Ekiz. D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. Karasar, N. (1996). Araştırmalarda rapor hazırlama yöntemi. Ankara: Pars Matbaacılık. Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Marshall, C. ve Rossman G. (1989). Designing qualitive research. London: Sage Publications. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (Second Edition). California: Sage Publications, Inc. Yıldırım, A. ve Şimşek H.(2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Öğretim üyesi tarafından belirlenen tezler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 40
Makale Yazma 1 10
Okuma 14 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Makale Yazma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 1 3 3
Rapor Sunma 1 2 2
Seminer 14 1 14
Makale Yazma 1 20 20
Makale Kritik Etme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek