Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBDR601 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bir araştırmanın temel boyutlarını analiz edebilme ve uygulama becerisi kazanmak
Doç. Dr. Dilşat Peker Ünal
1 | Araştırma süreci ve yöntemlerini açıklar. |
2 | Veri toplama, veri analiz ve değerlendirme tekniklerini bilir. |
3 | Eğitim bilimleri alanındaki araştırmaları analiz etme ve değerlendirme becerisi kazanır. |
4 | Araştırma önerisi ve araştırma raporu hazırlamayı bilir. |
5 | Etik ilkelere uygun davranmanın önemine inanır. |
Birinci Öğretim
yoktur
yoktur
Eğitim araştırmasının tanımı ve temel özellikleri, bilgiye ulaşma yolları, eğitim alanında kullanılan araştırma yöntemleri, nicel, nitel ve karma model, problem durumu, literatür taraması, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması ile eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma modelleri ve işlenen temalar; doktora tezleri üzerinden işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Araştırmalarının Felsefesi ve Temel İlkeleri | ||
2 | Problem Durumu/Amaç belirleme | ||
3 | Literatür tarama | ||
4 | Nicel, nitel ve karma araştırma tasarımları | ||
5 | Evren, örneklem, çalışma grubu/materyali | ||
6 | Deneysel araştırma | ||
7 | Tarama Araştırması – İlişkisel Araştırma | ||
8 | Nedensel Araştırma | ||
9 | Veri analizi | ||
10 | Veri analizi | ||
11 | Veri analizi | ||
12 | Araştırma raporunun yazımı | ||
13 | Araştırma raporunun yazımı | ||
14 | Örnek uygulamaların incelenmesi |
Büyüköztürk,Ş.(2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Ekiz. D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. Karasar, N. (1996). Araştırmalarda rapor hazırlama yöntemi. Ankara: Pars Matbaacılık. Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Marshall, C. ve Rossman G. (1989). Designing qualitive research. London: Sage Publications. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (Second Edition). California: Sage Publications, Inc. Yıldırım, A. ve Şimşek H.(2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Öğretim üyesi tarafından belirlenen tezler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Okuma | 14 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |