GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPOD504 EĞİTİM PROGRAMLARININ FELSEFİ VE SOSYAL TEMELLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 10,00

Doktora


Türkçe


Eğitim diğer pek çok alanın bir bileşkesidir. Tarih, kültür, siyaset, ekonomi, din, dil, edebiyat ve hukuk gibi disiplinlerin birikim ve normlarının bireylere aktarıldığı alandır. Dolayısıyla eğitimin ne olduğunu ancak onu oluşturan disiplinleri ve arasındaki ilişkiyi görerek anlamak mümkündür.


Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM


1 Öğrenciler, eğitimin toplumla ilişkisi ve felsefi alt yapısı hakkında bilgi edineceklerdir
2 Öğrenciler, eğitimin tarihsel, sosyolojik ve kültürel temelleri hakkında genel bilgilere sahip olacaklardır
3 Öğrenciler, eğitim tarihinin özgün birikimleri hakkında bilgi edineceklerdir
4 Öğrenciler, Türk eğitim sisteminde önemli projeler ve uygulamalar hakkında bilgi edineceklerdir
5 Öğrenciler, tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri hakkında bilgi edineceklerdir

Birinci Öğretim


yoktur


yoktur


Eğitimin tarihi, sosyal, felsefi ve kültürel içeriğinin ve temellerinin farklı eserler, programlar ve uygulamalar yoluyla öğrenilmesi. Farklı disiplinler ile eğitim arasındaki ilişkiyi görmek.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kaynakların ve yardımcı kaynakların tanıtılması ve elde edilmesi Sunuş, tartışma, soru cevap İlgili kaynak
2 Eğitimin tarihsel temelleri üzerine yerli kaynaklar
3 Eğitim tarihinin yabancı kaynakları
4 Eğitimin felsefi temelleri
5 Eğitimin sosyolojik temelleri
6 Eğitimin kültürel temelleri
7 Ara sınav
8 Ara Sınav 1
9 Türk eğitim sisteminde önemli projeler ve uygulamalar.
10 Türk eğitim sisteminin özgün mirası
11 Tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri
12 Batılılaşma dönemi eğitim, toplum ve devlet
13 Erken Cumhuriyet döneminde eğitim, kültür, devlet ve felsefe.
14 Genel Değerlendirme ve Sonuç
15 Final

Mustafa Gündüz, Osmanlı Mirası, Cumhuriyet’in İnşası, Modernleşme, Eğitim, Kültür ve Aydınlar, Ankara: Lotus Yay.,2010. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara:PegemA Yay., 2011 Gerald Gutek, Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ankara: PegemA Yay., 1998. Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi, İstanbul: Eser Mat., 1977.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Tartışma 1 10
Soru-Yanıt 1 10
Gözlem 1 10
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 30
Bireysel Çalışma 1 10
Okuma 1 10
Performans 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor 1 10
Gözlem 1 10
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 40 40
Soru-Yanıt 1 30 30
Gözlem 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 50 50
Rapor Sunma 1 60 60
Rapor 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 250

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 2 4
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek