GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBDR698 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 2 3 10,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı öğrencinin ilgi duyduğu alanda ileri düzey bilgi edinmesini, literatür taraması, araştırma tecrübesi elde etmesini ve akademik literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır


Prof. Dr. Güngör YILMAZ Prof. Dr. Belgin Coşge ŞENKAL Prof. Dr. Uğur BAŞARAN Doç. Dr. Cennet YAMAN Doç. Dr. Levent YAZİCİ Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ


1 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgi duyduğu alanda literatür taraması ve araştırma yapmasını öğrenir.
2 İncelediği literatürler üzerinde analiz yapabilme kabiliyeti kazanır.
3 İlgi duyduğu alanda yapılan çalışmalara güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir.
4 Bu alanda gelecekte yeni araştırmalar planlayabilme kabiliyeti kazanır.
5 Araştırma sonuçlarından elde edilen verileri yorumlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencinin tarla bitkileri yetiştirime ve ıslahı çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde araştırma konusu oluşturulur. Öğrenci her hafta ders saatine araştırma yaparak gelir ve dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Ayrıca güncel yapılan çalışmalara ait son literatürler üzerine öğrencinin katkı yapması sağlanır ve eksikliklerin belirlenmesi gibi analizler yapılarak yeni konuların araştırılması teşvik edilir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarla Bitkileri Yetiştirme Islahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması
2 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
3 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
4 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
5 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
6 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
7 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
8 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
9 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
10 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
11 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
12 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
13 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması.
14

1. Güncel çalışma ve makaleler 2-Bailey, S. 2020. Akademik Yazma, Nobel Yayıncılık 3. Koçoğlu, E.. 2021. Eğitimde Okuryazarlık Becerileri-I. Pegem Akademi Yayıncılık 4-Dinç Kurt, Y., Göcmenler, H. 2023. Akademik Okuryazarlık. Hacettepe Üniversitesi Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Tartışma 1 30
Rapor Hazırlama 1 35
Rapor Sunma 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 30
Gözlem 1 10
Rapor Hazırlama 1 30
Rapor Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 10 8 80
Beyin Fırtınası 10 2 20
Rapor Hazırlama 8 2 16
Rapor Sunma 8 2 16
Bireysel Çalışma 10 3 30
Rapor 10 4 40
Ev Ödevi 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 242

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 3 3 4 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 4 5 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 3 4 4 4 4 3 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 3 3 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek