Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBDR698 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 2 | 3 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı öğrencinin ilgi duyduğu alanda ileri düzey bilgi edinmesini, literatür taraması, araştırma tecrübesi elde etmesini ve akademik literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır
Prof. Dr. Güngör YILMAZ Prof. Dr. Belgin Coşge ŞENKAL Prof. Dr. Uğur BAŞARAN Doç. Dr. Cennet YAMAN Doç. Dr. Levent YAZİCİ Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ
1 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgi duyduğu alanda literatür taraması ve araştırma yapmasını öğrenir. |
2 | İncelediği literatürler üzerinde analiz yapabilme kabiliyeti kazanır. |
3 | İlgi duyduğu alanda yapılan çalışmalara güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. |
4 | Bu alanda gelecekte yeni araştırmalar planlayabilme kabiliyeti kazanır. |
5 | Araştırma sonuçlarından elde edilen verileri yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrencinin tarla bitkileri yetiştirime ve ıslahı çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde araştırma konusu oluşturulur. Öğrenci her hafta ders saatine araştırma yaparak gelir ve dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Ayrıca güncel yapılan çalışmalara ait son literatürler üzerine öğrencinin katkı yapması sağlanır ve eksikliklerin belirlenmesi gibi analizler yapılarak yeni konuların araştırılması teşvik edilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarla Bitkileri Yetiştirme Islahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması | ||
2 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
3 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
4 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
5 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
6 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
7 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
8 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
9 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
10 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
11 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
12 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
13 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgili araştırmaların yapılması ve yorumlanması. | ||
14 |
1. Güncel çalışma ve makaleler 2-Bailey, S. 2020. Akademik Yazma, Nobel Yayıncılık 3. Koçoğlu, E.. 2021. Eğitimde Okuryazarlık Becerileri-I. Pegem Akademi Yayıncılık 4-Dinç Kurt, Y., Göcmenler, H. 2023. Akademik Okuryazarlık. Hacettepe Üniversitesi Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 35 |
Rapor Sunma | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 30 |
Gözlem | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 10 | 8 | 80 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Rapor Sunma | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Rapor | 10 | 4 | 40 |
Ev Ödevi | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |