GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBDR600 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Doktora



Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alan yazılarını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Güngör YILMAZ Prof. Dr. Belgin Coşge ŞENKAL Prof. Dr. Uğur BAŞARAN Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ Doç. Dr. Levent YAZİCİ Doç. Dr. Cennet YAMAN Doç. Dr. Bekir AKTAŞ


1 Bilgiye erişim yöntemlerini öğrenir
2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazısı inceleyerek değerlendirir.
3 İncelediği alan yazısına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
4 Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
5 Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi
2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi
3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi
4 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
5 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması
6 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması
7 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması
8 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
9 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
10 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
11 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
12 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
13 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
14 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması

1. “Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. " 2. "Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 " 3. Ankara Üniversitesi, SBE, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Ankara, 2006, http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). 4. California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. 5. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. 6. webofscience ve google akademik bilimsel kaynak arama sitelerinden yararlanma.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 12 3 36
Seminer 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 1 3 3
Ev Ödevi 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 3 3 3 5
ÖÇ 2 4 5 4 4 3 4 3 3 4
ÖÇ 3 4 4 3 4 3 3 3 4 4 3
ÖÇ 4 3 5 4 4 3 4 3 3
ÖÇ 5 3 5 4 3 2 4 3 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek