Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDR601 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bilimsel çalışmada araştırmanın önemini vurgulamak, öğrencilerin bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak konuyla ilgili karar alabilmelerini sağlamak ve bilimsel araştırmalarda karşılaşılabilecek etik sorunları ve çözümlerini öğretmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Prof. Dr. Taha Niyazi KARACA,
1 | Bilimsel araştırma süreçlerini sıralar |
2 | Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar. |
3 | Araştırmaya uygun olan yöntemleri kullanarak literatür taraması yapar. |
4 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. |
5 | Araştırdığı konular için uygun araştırma yöntemlerini belirler. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bilimsel çalışmalarda etik sorunların nasıl inceleneceği, araştırma konusunun nasıl oluşturulacağı, çalışma ile ilgili literatür taramasının nasıl yapılacağı ve araştırma süreçlerinde nelere dikkat edilmesi gerektiği gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Bu derste; basılmış bilimsel yayınlar içerik ve metot bağlamında değerlendirilerek bilimsel çalışmaların temel aşamaları uygulamalı olarak incelenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Araştırmayla ilgili temel kavramlar | ||
2 | Araştırma yöntemlerinin bilimsel alt yapısı | ||
3 | Bilimsel yöntem ve bilim felsefesi | ||
4 | Nitel araştırma teknikleri | ||
5 | Nicel araştırma teknikleri | ||
6 | Bilimsel araştırma süreci ve araştırma konularını belirleme | ||
7 | Bilimsel araştırma konularını belirleme | ||
8 | Araştırmanın kavramsal çerçevesi: kuram, model, hipotez | ||
9 | Literatür tarama ve bibliyografya hazırlama | ||
10 | Disiplinler arası çalışma ve uygulama | ||
11 | Bilimsel araştırmada birincil kaynaklar | ||
12 | Bilimsel araştırmada ikincil kaynaklar | ||
13 | Saha araştırma yöntemleri | ||
14 | Sözlü kaynakların kullanımı |
1. Taha Niyazi Karaca, Tarihçi, Geçmişi Kurgulamak: Kuram-Tasarım-İnşa, Timaş Yayınları, İstanbul, 2020. 2. Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, TTK Yayınları, Ankara, 2014. 3. Ahmet Şimşek, Tarih için Metodoloji, Pegem Yayınları, İstanbul 2015. 4. Umberto Eco, Tez Nasıl yazılır?, Can Yayınları, İstanbul 2019. 5. Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, İletişim Yayınları, İstanbul 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 10 | 4 | 40 |
Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |