Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBDR689 | ARAPÇA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Teknoloji destekli dil öğretiminde, eş zamanlı, eş zamansız etkileşimli web-tabanlı öğrenme ortamlarının, web-tabanlı yazılımların, sosyal medya uygulamaların incelenmesi.
DOÇ.DR. Gülhan TÜRK
1 | Yabancı dil olarak Arapçanın öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 | Yabancı dil olarak Arapçanın öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 | Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
4 | Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
5 | Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
6 | Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Arapçayı doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. |
7 | Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
8 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. |
9 | Yabancı dil olarak Arapçanın öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
10 | Arapçanın Arap dili konuşan topluluklarla, sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Teknoloji destekli dil öğretiminde yeni teknolojiler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretimine giriş | ||
2 | Teknoloji destekli yabancı dil öğrenme ortamları | ||
3 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı öğrenme ortamları | ||
4 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretimi öğrenme ortamlarının kuramsal temelleri | ||
5 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: Sosyal ağlar | ||
6 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri | ||
7 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri-Etkileşimli | ||
8 | Öğretmen ve öğrencilerin Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde değişen rolleri | ||
9 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde asenkron web-tabanlı uygulamamalar | ||
10 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde senkron web-tabanlı uygulamamalar | ||
11 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde web-tabanlı çokluortam materyal uygulamamaları | ||
12 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili web-tabanlı çokluortam materyal uygulamaları | ||
13 | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili sosyal medya uygulamaları | ||
14 | Proje Sunumları |
Egbert, J. & Hanson-S. (ed.) (2007). ÇAĞRI ortamları: Araştırma, uygulama ve kritik konular (ikinci baskı). İskenderiye: TESOL. Optimal öğrenme ortamlarıyla bağlantılı kavramlara göre bölümler halinde düzenlenmiş, hem araştırma hem de uygulamaya yönelik makalelerden oluşan bir koleksiyon. Chapelle, C. & Jamieson, J. (2008). CALL ile öğretim için ipuçları (CD-ROM içerir). White Plains, NY: Pearson Education. CALL odaklı teknikleri, aktiviteleri ve ikinci dil öğrenme araştırmalarıyla bağlantılı görevleri içeren bir kitap.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 11 | 33 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 5 | |
ÖÇ 6 | 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | |
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
ÖÇ 8 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 10 | 2 | 4 | 5 |