Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBDR655 | SÜNNİ DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Ehl-i Sünnet’in teşekkülünde rol oynayan fikirleri, kavramları, itikadi konuları ve öncü şahsiyetleri tespit etmek.
Doç. Dr. Mehmet Tözluyurt dr. Öğr. üyesi Halil Öztürk
1 | Ehl-i Sünnet adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutunu bilir. |
2 | Ehl-i Sünnet’i oluşumunu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir. |
3 | Hadis tedvin faaliyetin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir. |
4 | Hasan Basri ve Ebu Hanife gibi şahsiyetlerin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir. |
5 | İmam Şafii, Ahmed b. Hanbel ve İbn Küllab gibi şahsiyetlerin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir. |
6 | Muhasibi ve görüşlerini bilir. |
Birinci Öğretim
yok
YOK
Ehl-i Sünnet ile ilgili kavramların analizini yapar, Ehl-i Sünnet’in teşekkülünü sağlayan nedenlerin karakterini ortaya koyar ve oluşumu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ehl-i Sünnet adlandırmasının tarihsel ve teolojik boyutu | anlatım | |
2 | Ehl-i Bidat adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutu | anlatım | |
3 | Hadis tedvini ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | anlatım | |
4 | Ashabu’l-Hadis ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | anlatım | |
5 | Emevi taraftarlığı Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | anlatım | |
6 | Hasan Basrinin siyaset doktrini | anlatım | |
7 | Hasan Basrinin Kuranı anlama yöntemi dünyayı algılama biçimi | anlatım | |
8 | Ebu Hanifenin din anlayışı | anlatım | |
9 | İmam Şafii ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | anlatım | |
10 | Ahmed b. Hanbel ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | anlatım | |
11 | Kalânisi ve Görüşleri | anlatım | |
12 | Küllabiye Mezhebi | anlatım | |
13 | Muhassibi ve Görüşleri | anlatım | |
14 | İbn Küllab ve Görüşleri | anlatım |
Ders kitabı Sönmez Kutlu, İslam Düşüncesinde İlk Gelenekçiler; M. Zeki İşcan, Selefilik Yardımcı Kaynaklar Mevlüt Özler, İslam Düşüncesinde Ehl-i Sünnet Ehl-i Bid’at Adlandırmaları; Fazlur Rahman, Tarih boyunca İslami Metodoloji Sorunu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 |
Soru-Yanıt | 14 | 25 |
Makale Kritik Etme | 10 | 25 |
Okuma | 14 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 |