GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBDR655 SÜNNİ DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Ehl-i Sünnet’in teşekkülünde rol oynayan fikirleri, kavramları, itikadi konuları ve öncü şahsiyetleri tespit etmek.


Doç. Dr. Mehmet Tözluyurt dr. Öğr. üyesi Halil Öztürk


1 Ehl-i Sünnet adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutunu bilir.
2 Ehl-i Sünnet’i oluşumunu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.
3 Hadis tedvin faaliyetin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir.
4 Hasan Basri ve Ebu Hanife gibi şahsiyetlerin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir.
5 İmam Şafii, Ahmed b. Hanbel ve İbn Küllab gibi şahsiyetlerin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir.
6 Muhasibi ve görüşlerini bilir.

Birinci Öğretim


yok


YOK


Ehl-i Sünnet ile ilgili kavramların analizini yapar, Ehl-i Sünnet’in teşekkülünü sağlayan nedenlerin karakterini ortaya koyar ve oluşumu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ehl-i Sünnet adlandırmasının tarihsel ve teolojik boyutu anlatım
2 Ehl-i Bidat adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutu anlatım
3 Hadis tedvini ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü anlatım
4 Ashabu’l-Hadis ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü anlatım
5 Emevi taraftarlığı Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü anlatım
6 Hasan Basrinin siyaset doktrini anlatım
7 Hasan Basrinin Kuranı anlama yöntemi dünyayı algılama biçimi anlatım
8 Ebu Hanifenin din anlayışı anlatım
9 İmam Şafii ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü anlatım
10 Ahmed b. Hanbel ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü anlatım
11 Kalânisi ve Görüşleri anlatım
12 Küllabiye Mezhebi anlatım
13 Muhassibi ve Görüşleri anlatım
14 İbn Küllab ve Görüşleri anlatım

Ders kitabı Sönmez Kutlu, İslam Düşüncesinde İlk Gelenekçiler; M. Zeki İşcan, Selefilik Yardımcı Kaynaklar Mevlüt Özler, İslam Düşüncesinde Ehl-i Sünnet Ehl-i Bid’at Adlandırmaları; Fazlur Rahman, Tarih boyunca İslami Metodoloji Sorunu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 25
Soru-Yanıt 14 25
Makale Kritik Etme 10 25
Okuma 14 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Makale Kritik Etme 10 2 20
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 2 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 3 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 4 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 5 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
ÖÇ 6 5 4 3 4 3 5 2 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek