GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBDR642 KLASİK FIKIH USULÜ METİNLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Arapça


Klasik dönemlerde kaleme alınmış fıkhi eserleri dil, üslup, içerik ve metodolojisi bakımından karşılaştırabilecek donanıma sahip olabilmek


Doç. Dr. Sezai BEKDEMİR Prof. Dr. Hakkı AYDIN


1 Klasik fıkıh metinlerini bağımsız olarak okuyabilme;
2 Geleneksel fıkıh öğretisini oluşturan klasik fıkıh kitaplarını tanıyabilme;
3 Uzmanlık alanıyla ilgili metinleri anlayarak yorumlayabilme;
4 Klasik fıkıh metinlerinin ortak özelliklerini fark edebilme;
5 Klasik fıkıh metinlerinden elde ettiği verilerden hareketle geçmiş dönem İslam toplumu ile günümüz Müslüman halkı arasında benzerlikler kurabilme;
6 Günümüz fıkıh problemleri ile klasik fıkıh metinleri arasında ilişki kurabilme;

Birinci Öğretim


yok


yok


Klasik fıkıh metinlerini anlama ve yorumlama becerisi kazandırır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Klasik fıkıh metni kavramı ve klasik fıkıh metinlerinin oluşumu anlatım yöntemi yok
2 Klasik fıkıh metinlerini okuma yöntemleri ve mukayeseli inceleme anlatım yöntemi yok
3 Klasik fıkıh metinlerinin mezhep farkı bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
4 Klasik fıkıh metinlerinin dönem farkı bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
5 Klasik fıkıh metinlerinin fıkıh havzası farkı bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
6 Klasik fıkıh metinlerinin ilim geleneği/silsilesi farkı bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
7 Klasik fıkıh metinlerinin telif türü farkı bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
8 Klasik fıkıh metinlerinin itikadi mezheplerle ilişkisi bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
9 Klasik fıkıh metinlerinin konu tasnifi bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
10 Klasik fıkıh metinlerinin dil ve üslup bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
11 Klasik fıkıh metinlerinin kaynak değeri bakımından karşılaştırılması anlatım yöntemi yok
12 Klasik fıkıh metinlerinin işlev farkı bakımından mukayesesi anlatım yöntemi yok
13 Metin ve şerh gibi türleri bakımından klasik fıkıh kitapları anlatım yöntemi yok
14 Haşiye ve talik gibi türleri bakımından klasik fıkıh kitapları anlatım yöntemi yok

1.Muhammed b. Hasen Eş-Şeybâni, el-Câmiu'l-Kebir. 2. Malik b. Enes, el-Muvatta. 3. Muhammed b. İdris eş-Şâfiî, el-Ümm, I-XI. 4. Şemsüddin Ebu Bekr es-Serahsi, el-Mebsut, I-XXX, 5. Mergînânî, el-Hidâye Şerhu Bidâyeti’l-Mübtedi, II-IV. 6. İbn Rüşd, Bidayetü’l-Müctehid, İstanbul, 1985. 7. Muvaffakuddin İbn Kudame, el-Muğni, I-XV. 8. Ebu Zekeriya Muhyiddin en-Nevevi, el-Mecmu 9. Bedâi', Kâsânî 10. Şemmâhî, Kitâbu'l-îzâh 11. İbn Hazm, Muhallâ



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 8 2 16
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 2 3 1 2 4 2 2 3 3
ÖÇ 2 4 2 3 1 2 4 2 2 3 3
ÖÇ 3 4 2 3 1 2 4 2 2 3 3
ÖÇ 4 4 2 3 1 2 4 2 2 3 3
ÖÇ 5 4 2 4 1 2 4 2 2 3 3
ÖÇ 6 4 2 5 1 2 4 2 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek