GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBDR635 ŞİİR VEZİNLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Klasik Arap şiirinin birinci ve ikinci cahiliyeden başlamak üzere, İslamî dönemleri de içerecek şekilde ortaya çıkışını, hakkında ileri sürülen görüşleri ve yapılan tartışmaları, her dönemin belli başlı şairlerini ele alıp incelemek ve bu konularla ilgili değerlendirme yapabilme becerisi kazandırmaktır.


DOÇ.DR. Gülhan TÜRK


1 Arap toplumunun birinci cahiliye döneminde şiirin durumu hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak;
2 Bu dönemde şiirin varlığıyla ilgili belirsizliğin ele alınıp incelenme beceri kazanmak;
3 İkinci cahiliye döneminin Arap şiir tarihi açısından taşıdığı önemin anlaşılmasını sağlamak ;
4 İkinci cahiliye döneminde vezin ve kafiye bakımından şiirin olgunlaşma sürecine girişiyle ilgili görüş ve iddiaları ele alıp değerlendirmek;
5 İkinci cahiliye döneminde şiirin başlıca temalarını öğrenip bunlar ışığında Arap toplumunu siyasal, sosyal ve kültürel olarak değerlendirmek;

Birinci Öğretim


yok


yok


1.Cahiliye şiirinin genel durumu 2.Cahiliye şiirinin temaları ile ilgili genel bilgiler 3.Övünç ve kahramanlık temaları 4.Siyasi şiir 5.Hiciv teması 6.Ağıt teması 7.Klasik arap şiirinde gazel 8.Cahiliye şiirinde tabiat teması 9.İçki teması (hamriyat). 10.Hikmetler ve öğütler 11.Önde gelen klasik arap şairleri hakkında genel bilgiler. 12.İmruulkays ve şiiri 13.Zuheyr b. Ebi Sulma ve şiiri 14.Hassan b. Sabit ve şiiri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Cahiliye şiirinin genel durumu
2 Cahiliye şiirinin temaları ile ilgili genel bilgiler
3 Övünç ve kahramanlık temaları
4 Siyasi şiir
5 Hiciv teması
6 Ağıt teması
7 Klasik arap şiirinde gazel
8 Cahiliye şiirinde tabiat teması
9 İçki teması (hamriyat).
10 Hikmetler ve öğütler
11 Şiir vezinleri
12 Bağlam ile Açıklamak II.
13 Okunan şiirlerin vezin tahlilleri
14 Önde gelen klasik arap şairleri hakkında genel bilgiler.

1. Corci Zeydan, Târihu âdâbi’l-lag’l-Arabiyye, Kahire, tarihsiz. 2. Butrus el-Bustânî, Udebâu’l-Arab,Beyrut,1989 3. Hannâ el-Fâhûrî, Târîhu’l-edebi’l-arabî, yer yok, tarihsiz 4. Usâme Salâhuddîn, Şerhu dîvâni İmriilkays, Beyrut, 1996 5. Dîvânu Zuheyr b. Ebî Sulmâ, Beyrut, 2003 6. Nâsıruddîn el-Esed, Masâdiru’ş-şi’ri’l-câhilî, Beyrut, 1996



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 80
Derse Katılım 1 10
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 11 33
Final Sınavı 1 50 50
Derse Katılım 14 3 42
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 4 3 4 3 3 4 4 5
ÖÇ 2 3 3 1 3 4 3 3 4 4
ÖÇ 3 3 4 3 4 3 3 1 3 3
ÖÇ 4 3 4 1 3 4 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 3 4 4 3 3 1 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek