Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBDR604 | TEZ ÇALIŞMASI | Ders | 3 | 5 | 20,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrenciler doktora tezi tezi sayesinde danışmalık eşliğinde alanlarında elde edindikleri ileri düzeydeki bilgi ve becerileri, kullanarak klasik metinleri yorumlayabilme, değerlendirebilme, dil çözümlemeleri yapabilme, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretebilme sorumluluk alabilme, sözel ve yazılı olarak ifade edebilme ve alanlarında, edindikleri bilgi ve tecrübeleri aktarabilme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
DOÇ. DR. MEHMET TÖZLUYURT Doç. Dr. GÜLHAN TÜRK DOÇ. DR. ORHAN YILMAZ Doç. Dr. ÜYESİ YUSUF AKGÜL Doç. Dr. ÜYESİ SEZAİ BEKDEMİR Doç. Dr. HALİL ÖZTÜRK
1 | Tezin konusu belirleyip alandaki literatürü takip etmeyi ve araştırma yapmayı öğrenir. |
2 | Tezin konusu, amacı, hedefi, içeriğini ve tezde izlenecek yöntemi belirler. |
3 | Tez konusunda edinilen bilgi ve aktarabilme becerisine sahip olur. |
4 | Tez konuları ile ilgili verilerin kaynakların, yorumların ve sonuçlarının bilimsel ve etik değerlerini kavrar. |
5 | Yapılan çalışmaları ve çabayı Tez Kitapçığı Formunda sunar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Danışmanla görüşerek Konu Belirleme, Tez Konusunu kesinleştirerek Tez Kayıt Formu'nu Hazırlama, Literatür Taraması, Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren), Tezin Yazımı, Tezin Tesliminden önce danışmanla kontrolü, Tezin teslim ve onayı.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tez Değerlendirme | |||
2 | Tez Değerlendirme | |||
3 | tez değerlendirme | |||
4 | tez değerlendirme | |||
5 | tez değerlendirme | |||
6 | tez değerlendirme | |||
7 | tez değerlendirme | |||
8 | tez değerlendirme | |||
9 | tez değerlendirme | |||
10 | tez değerlendirme | |||
11 | tez değerlendirme | |||
12 | tez değerlendirme | |||
13 | tez değerlendirme | |||
14 | tez değerlendirme |
Seçilen ya da belirlenen Bitirme Tezi konusu ile ilgili alanda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar ve yazılımlar. Örneğin: ABDÜLKAHİR el-CÜRCANİ (2008), Sözdizimi ve Anlambilim (Delâilü'lİ'câz), AĞABABA, Naile (2006), Ortaçağ Türk Dilbilimcileri AKSAN, Doğan (1978), Anlam Bilimi ve Türkçe Anlambilim, Ankara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları, 2. Baskı,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 14 | 34 | 476 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 504 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 |