GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBDR604 TEZ ÇALIŞMASI Ders 2 4 20,00

Doktora


Türkçe


Öğrenciler doktora tezi tezi sayesinde danışmalık eşliğinde alanlarında elde edindikleri ileri düzeydeki bilgi ve becerileri, kullanarak klasik metinleri yorumlayabilme, değerlendirebilme, dil çözümlemeleri yapabilme, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretebilme sorumluluk alabilme, sözel ve yazılı olarak ifade edebilme ve alanlarında, edindikleri bilgi ve tecrübeleri aktarabilme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.


DOÇ. DR. MEHMET TÖZLUYURT Doç. Dr. GÜLHAN TÜRK DOÇ. DR. ORHAN YILMAZ Doç. Dr. ÜYESİ YUSUF AKGÜL Doç. Dr. ÜYESİ SEZAİ BEKDEMİR Doç. Dr. HALİL ÖZTÜRK


1 Tezin konusu belirleyip alandaki literatürü takip etmeyi ve araştırma yapmayı öğrenir.
2 Tezin konusu, amacı, hedefi, içeriğini ve tezde izlenecek yöntemi belirler.
3 Tez konusunda edinilen bilgi ve aktarabilme becerisine sahip olur.
4 Tez konuları ile ilgili verilerin kaynakların, yorumların ve sonuçlarının bilimsel ve etik değerlerini kavrar.
5 Yapılan çalışmaları ve çabayı Tez Kitapçığı Formunda sunar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Danışmanla görüşerek Konu Belirleme, Tez Konusunu kesinleştirerek Tez Kayıt Formu'nu Hazırlama, Literatür Taraması, Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren), Tezin Yazımı, Tezin Tesliminden önce danışmanla kontrolü, Tezin teslim ve onayı.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tez Değerlendirme
2 Tez Değerlendirme
3 tez değerlendirme
4 tez değerlendirme
5 tez değerlendirme
6 tez değerlendirme
7 tez değerlendirme
8 tez değerlendirme
9 tez değerlendirme
10 tez değerlendirme
11 tez değerlendirme
12 tez değerlendirme
13 tez değerlendirme
14 tez değerlendirme

Seçilen ya da belirlenen Bitirme Tezi konusu ile ilgili alanda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar ve yazılımlar. Örneğin: ABDÜLKAHİR el-CÜRCANİ (2008), Sözdizimi ve Anlambilim (Delâilü'lİ'câz), AĞABABA, Naile (2006), Ortaçağ Türk Dilbilimcileri AKSAN, Doğan (1978), Anlam Bilimi ve Türkçe Anlambilim, Ankara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları, 2. Baskı,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 20
Alan Çalışması 1 80
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Gösterme 14 1 14
Alan Çalışması 14 34 476
Rapor Sunma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 504

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 4
ÖÇ 3 3 5 3 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek