GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİBDR602 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Öğrencinin doktora yeterlik ve tez aşamasına geçebilmesi için ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerilerin seminer ödevi çalışması üzerinde tatbikini sağlamak suretiyle tez çalışmasına hazır hale getirmektir.


Doç.Dr. Gülhan Türk


1 Ulusal ve uluslararası akademik yayın kriterlerine uygun bir araştırma yapabilme becerisini kazanır
2 Ulusal ve uluslararası akademik yayın kriterlerine uygun bir araştırma yapabilme becerisini seminer ödevi adı verilen küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilir.
3 Akademik bilgi üretme becerisi kazanır
4 Akademik bilgi üretme becerisini seminer ödevi adı verilen küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilir
5 Hakemli bilimsel dergilerce kabul edilebilirlik ölçülerine sahip bir araştırma yapabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencinin belli bir konuda araştırma yapma, analiz etme ve sunma becerisinin gelişmesini sağlar


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 - Seminer ödevinin konu seçimi sürecinin tartışılması
2 - Seminer ödevi çalışmasının amaç, problemin tasviri, literatür değerlendirmesi başlıklarının tartışılması
3 - Seminer ödevi çalışmasının adı, bölüm başlıkları ve alt başlıklardan oluşan genel yapısının tartışılması
4 - Toplanan verilerin alan bilgisi bakımından yeterliliğinin tartışılması
5 - Toplanan verilerin sentez, analiz, mukayese, yorumlama ve yordama gibi süreçlerinin tartışılması
6 - Seminer ödevi çalışmasının akademik, açık ve anlaşılır, akıcı, dil kuralları ve gramer bakımından düzgün bir metin inşası bakımından tartışılması
7 - Seminer ödevi çalışmasının paragraflarının ana fikir, ana fikri destekleyen yardımcı fikirler ve sonuç cümlelerinden oluşan bir düşünce bütünlüğüne sahip olup olmadığı bakımından tartışılması
8 - Seminer ödevi çalışmasının giriş bölümü ile diğer bölümlerindeki bilgiler, açıklamalar ve konunun işlenişi arasındaki tutarlılık bakımından tartışılması
9 - Seminer ödevinin sonuç kısmının, araştırmaya dayalı olarak varılan sonuçları, kanaatleri ve önerileri ihtiva ediyor olup olmaması bakımından tartışılması
10 - Seminer ödevinin özet bölümü ve anahtar kavramlarının araştırmayı uygun bir şekilde temsili bakımından tartışılması
11 - Seminer ödevi çalışmasının akademik etik bakımından tartışılması
12 - Seminer ödevinin kaynak yeterliliği; nicelik ve nitelik bakımından tartışılması
13 - Seminer ödevinin bilim alanına katkısı bakımından tartışılması
14 - Seminer ödevinin belli başlı hakemli dergilerin kabul kriterleri bakımından tartışılması

ABDÜLKAHİR el-CÜRCANİ (2008), Sözdizimi ve Anlambilim (Delâilü'lİ'câz), AĞABABA, Naile (2006), Ortaçağ Türk Dilbilimcileri AKSAN, Doğan (1978), Anlam Bilimi ve Türkçe Anlambilim, Ankara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları, 2. Baskı,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 70
Derse Katılım 1 10
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 30 30
Quiz 2 40 80
Gösterme 1 1 1
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 4 4
ÖÇ 4 4 5
ÖÇ 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek