Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBDR602 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencinin doktora yeterlik ve tez aşamasına geçebilmesi için ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerilerin seminer ödevi çalışması üzerinde tatbikini sağlamak suretiyle tez çalışmasına hazır hale getirmektir.
Doç.Dr. Gülhan Türk
1 | Ulusal ve uluslararası akademik yayın kriterlerine uygun bir araştırma yapabilme becerisini kazanır |
2 | Ulusal ve uluslararası akademik yayın kriterlerine uygun bir araştırma yapabilme becerisini seminer ödevi adı verilen küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilir. |
3 | Akademik bilgi üretme becerisi kazanır |
4 | Akademik bilgi üretme becerisini seminer ödevi adı verilen küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilir |
5 | Hakemli bilimsel dergilerce kabul edilebilirlik ölçülerine sahip bir araştırma yapabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrencinin belli bir konuda araştırma yapma, analiz etme ve sunma becerisinin gelişmesini sağlar
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | - | Seminer ödevinin konu seçimi sürecinin tartışılması | ||
2 | - | Seminer ödevi çalışmasının amaç, problemin tasviri, literatür değerlendirmesi başlıklarının tartışılması | ||
3 | - | Seminer ödevi çalışmasının adı, bölüm başlıkları ve alt başlıklardan oluşan genel yapısının tartışılması | ||
4 | - | Toplanan verilerin alan bilgisi bakımından yeterliliğinin tartışılması | ||
5 | - | Toplanan verilerin sentez, analiz, mukayese, yorumlama ve yordama gibi süreçlerinin tartışılması | ||
6 | - | Seminer ödevi çalışmasının akademik, açık ve anlaşılır, akıcı, dil kuralları ve gramer bakımından düzgün bir metin inşası bakımından tartışılması | ||
7 | - | Seminer ödevi çalışmasının paragraflarının ana fikir, ana fikri destekleyen yardımcı fikirler ve sonuç cümlelerinden oluşan bir düşünce bütünlüğüne sahip olup olmadığı bakımından tartışılması | ||
8 | - | Seminer ödevi çalışmasının giriş bölümü ile diğer bölümlerindeki bilgiler, açıklamalar ve konunun işlenişi arasındaki tutarlılık bakımından tartışılması | ||
9 | - | Seminer ödevinin sonuç kısmının, araştırmaya dayalı olarak varılan sonuçları, kanaatleri ve önerileri ihtiva ediyor olup olmaması bakımından tartışılması | ||
10 | - | Seminer ödevinin özet bölümü ve anahtar kavramlarının araştırmayı uygun bir şekilde temsili bakımından tartışılması | ||
11 | - | Seminer ödevi çalışmasının akademik etik bakımından tartışılması | ||
12 | - | Seminer ödevinin kaynak yeterliliği; nicelik ve nitelik bakımından tartışılması | ||
13 | - | Seminer ödevinin bilim alanına katkısı bakımından tartışılması | ||
14 | - | Seminer ödevinin belli başlı hakemli dergilerin kabul kriterleri bakımından tartışılması |
ABDÜLKAHİR el-CÜRCANİ (2008), Sözdizimi ve Anlambilim (Delâilü'lİ'câz), AĞABABA, Naile (2006), Ortaçağ Türk Dilbilimcileri AKSAN, Doğan (1978), Anlam Bilimi ve Türkçe Anlambilim, Ankara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları, 2. Baskı,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 70 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Quiz | 2 | 40 | 80 |
Gösterme | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 |