GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞDR612 PAZARLAMA MODELLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı, pazarlama yönetiminde matematiksel modeller yardımı ile daha etkin karar vermenin öğretilmesidir.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARA


1 Karar verme süreci hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 Karar verme problemlerini tanırlar.
3 Problemlere uygun çözüm yöntemleri önerebilirler.
4 Pazarlama kararlarının alınmasında etkili modelleri önerebilirler.
5 Modelleri çözümleyebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama yönetiminde karar verme, pazarlama modelleri, yeni ürün planlama modelleri, makro satış modelleri, mikro satış modelleri, fiyatlandırma karar modelleri, dağıtım karar modeller, tutundurma karar modelleri,


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama yönetiminde karar verme Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
2 Pazarlama modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
3 Yeni ürün planlama modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
4 Yeni ürün planlama modelleri- Pazarlama Mühendisliği Yazılım Modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
5 Makro satış modelleri- Pazarlama Mühendisliği Yazılım Modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
6 Makro satış modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
7 Mikro satış modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
8 Sunum Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
9 Fiyatlandırma karar modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
10 Fiyatlandırma karar modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
11 Dağıtım karar modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
12 Temel reklam modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
13 Satış geliştirme modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
14 Kişisel satış modelleri- Pazarlama Mühendisliği Yazılım Modelleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama

İ. Süer, "Pazarlama Yönetiminde Sayısal Modeller Yoluyla Karar Verme" Ankara, 2000. G. L. Lilien, P. Kotler, S. Moorthy, "Marketing Models", USA, 2010. https://www.pazarlamasyon.com/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 5
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 5
ÖÇ 3 5 4 4 3 3 3 5
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 5
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek