GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞDR610 GLOBAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı; uluslararası pazarlama hakkında bilgi vermek, global pazarlama avantajları hakkında bilgi vermek, uluslararası pazarlama stratejilerini anlatmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARA


1 Global Pazarlama tanımlanır
2 Hedef pazar değerlendirilir
3 Global pazar avantajları öğrenilir
4 Global pazar stratejileri değerlendirilir
5 Global ve Glokal pazarlar kıyaslanır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Global pazarlama, global pazarlarda çevre, global pazarlarda pazarlama araştırmaları, rekabet analizleri, hedef pazar seçimi, global ürün kararları, global fiyat kararları, global dağıtım kararları, global tutundurma kararları,


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Global pazarlama Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
2 Global pazarlarda çevre Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
3 Global pazarlarda pazarlama araştırmaları Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
4 Rekabet analizi Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
5 Hedef pazar seçimi Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
6 Global pazarlara giriş stratejileri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
7 Uygulama örnekleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
8 Sunum Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
9 Global ürün kararları Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
10 Global fiyat kararları Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
11 Global dağıtım kararları Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
12 Global tutundurma kararları Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
13 Uygulama örnekleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama
14 Uygulama örnekleri Konu Anlatımı, Tartışma, Örnek Olay Konu ile İlgili Okuma Yapma, Örnek Olay Hazırlama

S. Hollenson, "Global Marketing" , Sixth Edition, 2013. Bodo, B. Schlegelmilch, "Global Marketing Strategy" An Executive digert, Springer, 2016. A.Hamdi İslamoğlu, " Küresel Pazarlama,", Beta Basım Yayın, 2014.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 2 3 6
Örnek Vaka İncelemesi 3 3 9
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 3 3 3 5
ÖÇ 2 3 3 3 3 5 4
ÖÇ 3 3 3 3 5 4
ÖÇ 4 3 3 3 3 5 4
ÖÇ 5 3 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek