Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞDR641 | ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı çok kriterli karar verme tekniklerini tanıtmak ve bu tekniklerin tüm organizasyonlarda karşımıza çıkabilecek karmaşık karar problemlerinin çözümünde nasıl kullanılacağını göstermektir.
Dr. Öğr. Üyesi Nalan Gülten Akın
1 | Öğrenciler çok kriterli karar verme problemlerini tanımlar. |
2 | Çok kriterli karar verme problemleri için veri seti oluşturur. |
3 | Gerçek hayatta karşılaşılan çok kriterli karar verme problemlerine uygun çözüm yöntemini önerir. |
4 | Çok kriterli karar verme problemlerini çok kriterli karar verme yöntemlerini tek tek ya da bütünleşik olarak uygulayarak çözer. |
5 | Çok kriterli karar verme problemlerini bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerini tek tek ya da bütünleşik olarak uygulayarak çözer. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çok Kriterli Karar Verme, Analitik Hiyerarşi Süreci, Analitik Ağ Süreci, VIKOR, TOPSIS, ELECTRE, PROMETHEE, Veri Zarflama Analizi, Gri İlişkisel Analiz, MOORA, MACBETH, UTA ve STEM, Üstünlük Tabanlı Kaba Küme Analizi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çok Kriterli Karar Verme Giriş | Konu anlatımı | Yok |
2 | Analitik Hiyerarşi Süreci | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
3 | Analitik Hiyerarşi Süreci devamı | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
4 | Analitik Ağ Süreci | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
5 | VIKOR | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
6 | TOPSIS | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
7 | ELECTRE | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
8 | PROMETHEE | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
9 | Veri Zarflama Analizi | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
10 | Gri İlişkisel Analiz | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
11 | MOORA | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
12 | MACBETH | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
13 | UTA ve STEM | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
14 | Üstünlük Tabanlı Kaba Küme Analizi | Konu anlatımı ve problem çözme | Yok |
Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Editörler: Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 |