Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞDR629 | YÖNETİM OKUMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı, her bir öğrencinin, uzmanlık alanına yönelik yönetim yazını konularında, akademik denetim ve yönlendirme çerçevesinde araştırma ve yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğretim Üyesi A. Çiğdem ATA
1 | Öğrenciler uzmanlık alanları ile ilgili birikim sağlayacaktır. |
2 | Öğrenciler araştırma yeteneklerini geliştireceklerdir. |
3 | Tez aşamasına yönelik teorik altyapı oluşturacaklardır. |
4 | Örgüt teorilerini yorumlayabileceklerdir. |
5 | Örgütlerin nasıl yönetilmesi gerektiğine yönelik bilgi dağarcığını arttıracaktır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, yönetim ve örgüt kuramında yönlendirilmiş akademik okuma parçalarının öğrencilere verilmesini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve örgüt kavramları ile ilgili hatırlatmalar | Tartışmalı ders | Yok |
2 | Örgüt Teorisinin Gelişimi | Tartışmalı ders | Yok |
3 | Davranışın Nedenlerini Anlamak | Tartışmalı ders | Yok |
4 | Davranışın 5 Modeli | Tartışmalı ders | Yok |
5 | Örgüt Bileşiminin Etkileri | Tartışmalı ders | Yok |
6 | Sosyal Kontrol Mekanizması | Tartışmalı ders | yok |
7 | Güç ve Etki Geliştirme | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
8 | Örgütsel Performans | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
9 | Örgüt Teorilerine Eleştirel Perspektif | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
10 | Örgüt Teorisinde Yeni Yönelimler | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
11 | Örgütsel Dinamikler | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
12 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
13 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
14 | Ödev sunumu ve tartışmalar | Ödev sunumları | Yok |
Bilimsel Yönetimin İlkeleri - Frederick W. Taylor Siyasetname - Nizamulmulk Kutadgu Bilig - Yusuf Has Hacib Yönetimin Geleceği - Gary Hamel Metaforlar - Gareth Morgan
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 4 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 9 | 2 | 18 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 |