| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İŞDR629 | YÖNETİM OKUMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı, her bir öğrencinin, uzmanlık alanına yönelik yönetim yazını konularında, akademik denetim ve yönlendirme çerçevesinde araştırma ve yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğretim Üyesi A. Çiğdem ATA
| 1 | Öğrenciler uzmanlık alanları ile ilgili birikim sağlayacaktır. |
| 2 | Öğrenciler araştırma yeteneklerini geliştireceklerdir. |
| 3 | Tez aşamasına yönelik teorik altyapı oluşturacaklardır. |
| 4 | Örgüt teorilerini yorumlayabileceklerdir. |
| 5 | Örgütlerin nasıl yönetilmesi gerektiğine yönelik bilgi dağarcığını arttıracaktır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, yönetim ve örgüt kuramında yönlendirilmiş akademik okuma parçalarının öğrencilere verilmesini içermektedir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve örgüt kavramları ile ilgili hatırlatmalar | Tartışmalı ders | Yok |
| 2 | Örgüt Teorisinin Gelişimi | Tartışmalı ders | Yok |
| 3 | Davranışın Nedenlerini Anlamak | Tartışmalı ders | Yok |
| 4 | Davranışın 5 Modeli | Tartışmalı ders | Yok |
| 5 | Örgüt Bileşiminin Etkileri | Tartışmalı ders | Yok |
| 6 | Sosyal Kontrol Mekanizması | Tartışmalı ders | yok |
| 7 | Güç ve Etki Geliştirme | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
| 8 | Örgütsel Performans | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
| 9 | Örgüt Teorilerine Eleştirel Perspektif | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
| 10 | Örgüt Teorisinde Yeni Yönelimler | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
| 11 | Örgütsel Dinamikler | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
| 12 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
| 13 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışmalı ders | Araştırma kaynakları ve makalelerini değerlendirme |
| 14 | Ödev sunumu ve tartışmalar | Ödev sunumları | Yok |
Bilimsel Yönetimin İlkeleri - Frederick W. Taylor Siyasetname - Nizamulmulk Kutadgu Bilig - Yusuf Has Hacib Yönetimin Geleceği - Gary Hamel Metaforlar - Gareth Morgan
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ev Ödevi | 3 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
| Tartışma | 5 | 1 | 5 |
| Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 4 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 9 | 2 | 18 |
| Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 134 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | |||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 |