Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BDR637 | İLERİ LİKEN BİYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Karayosunları ve likenler neredeyse tüm karasal ekosistemlerde gelişebilen kriptogamik organizmalardır ve uzun süren kuraklıklara dayanabildiklerinden dolayı ekstrem çevre koşullarında bile çoğalabilme özelliğine sahiptirler. Yüksek yüzey: hacim oranları, basit anatomileri ve mumsu bir kutikuladan yoksun olma özelliklerinden dolayı uzun dönemler boyunca atmosferdeki çözünmüş gazlar, partikül halindeki madde ve metal iyonlarına paralel bir element kompozisyonu gösterirler; bu yüzden çevresel kirlenmenin önemli biyomonitörleri olarak kullanılmaktadırlar. Bu dersin ana amacı biyomonitorlar olarak kullanılan bu bitkilerin durumlarına açıklık getirmektir.
Doç. Dr. Mustafa KOCAKAYA
1 | Öğrenciler likenler kullanılarak hava kalitesini belirlemeye yönelik yapılan haritalama tekniklerini bilirler. |
2 | Liken canlı grubunun ilgili terminolojisiyle birlikte biyolojik yapısı hakkında sahip olduğu ayrıntılı ve ileri temel bilgileri araştırmalarında kullanma becerisi kazanır |
3 | Likenlere özgü sekonder metabolitlerin tıpta ve endüstrideki kullanım alanlarıyla ilgili sahip olduğu bilgileri yorumlama ve gerekli alanlarda uygulama yeteneği kazanır |
4 | Likenlerin hava kirliliğinde biyoindikatör ve hava kalitesinin izlenmesinde biyomonitör olarak kullanımı ile ilgili çalışmalarda uygun metotları belirleyebilecek teknik ve teorik bilgileri kazanır |
5 | Yeryüzünde ve Türkiye’de likenlerin çeşitliliği, tür sayıları, veri tabanları, habitat, substrat ve yayılış alanları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve ilgili literatürü takip etme yetkinliğine ulaşır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
iken ve Bryofitlerin biyolojisi, Liken ve Bryofitlerin ekolojik önemi, Liken floristik yapısı ile hava kalitesi arasındaki ilişkiler, Likenlerle hava kalitesine göre haritalama teknikleri, Likenlerle hava kirliliğinin belirlenmesine yönelik fitososyolojik yaklaşımlar, Hava kalitesi çalışmalarına niceliksel yaklaşımlar, hava kirliliğine karşı Bryofitlerin reaksiyonları, hava kirletici dumanlara likenlerin fizyolojik reaksiyonları, Hava kirletici dumanlarla arazinin durumu arasındaki ilişkiler,değişik habitatlardaki karayosunları, likenler ve vasküler bitkilerin Kükürt dioksit absopsiyon kapasitelerinin kıyaslanması, Metal biriktiren monitörler olarak Bryofitler ve likenler, Amerika Birleşik Devletlerinde Liken ve Bryofitler üzerinden gerçekleştirilen araştırma sonuçlarının alınan düzenleyici kararlara olan etkisi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Liken ve Bryofitlerin biyolojisi | ||
2 | Liken ve Bryofitlerin biyolojisi | ||
3 | Liken ve Bryofitlerin ekolojik önemi | ||
4 | Liken ve Bryofitlerin ekolojik önemi | ||
5 | Likenlerle hava kalitesine göre haritalama teknikleri | ||
6 | Likenlerle hava kalitesine göre haritalama teknikleri | ||
7 | Likenlerle hava kirliliğinin belirlenmesine yönelik fitososyolojik yaklaşımlar | ||
8 | Hava kirletici dumanlara likenlerin fizyolojik reaksiyonları | ||
9 | Hava kirletici dumanlara likenlerin fizyolojik reaksiyonları | ||
10 | Değişik habitatlardaki karayosunları, likenler ve vasküler bitkilerin Kükürt dioksit absopsiyon kapasitelerinin kıyaslanması | ||
11 | Değişik habitatlardaki karayosunları, likenler ve vasküler bitkilerin Kükürt dioksit absopsiyon kapasitelerinin kıyaslanması | ||
12 | Metal biriktiren monitörler olarak Bryofitler ve likenler | ||
13 | Metal biriktiren monitörler olarak Bryofitler ve likenler | ||
14 | Türkiye'de atmosferik kirleticilerin belirlenmesi üzerine liken ve Bryofitlerin biyomonitör olarak kullanıldığı araştırmaların incelenmesi |
Öğretim Üyesi ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 |