| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BDR630 | SU KİRLİLİĞİ VE BİYOLOJİK ETKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, sucul sistemlerde meydana gelen kirlilik oluşumunun sebeplerini anlamlandırıp ve yorumlayabilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ERDOĞAN
| 1 | Sucul sistemlerde kirlilik nedenlerini açıklar |
| 2 | Sitemde kirliliği neden olan etkenleri analiz edebilir. |
| 3 | Kirlilik oluşum kaynaklarını listeler |
| 4 | Kirliliğin sistemde meydana getirdiği ve getirebileceği etkileri açıklar |
| 5 | Sistemdeki organizmalarda meydana gelebilecek etkileri açıklar |
| 6 | Göl ekolojik durumunun kirlilikten nasıl etkileneceğini açıklar |
| 7 | Kirlilik kaynaklarının bertaraf edilmesinde kullnaılacak yöntemleri açıklar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sucul sistemlerde meydana gelen kirlilik sebeplerinin ve biyolojik organizmalar üzerine etkilerinin öğretilmesi
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Kirlilik nedir, kirlilik sebepleri ve oluşum şekilleri | ||
| 2 | Kirliliğe neden olan faktörlerin gruplandırılması | ||
| 3 | Farklı kirlilik etmenlerinin belirlenmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi-1 | ||
| 4 | Farklı kirlilik etmenlerinin belirlenmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi-2 | ||
| 5 | Farklı kirlilik etmenlerinin belirlenmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi-3 | ||
| 6 | Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-fitoplanktonlar, toksin üretiminde değişim komünite yapısı farklılaşması | ||
| 7 | Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-balık türlerinde değişim | ||
| 8 | Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-zooplankton grubunda değişim | ||
| 9 | Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-makrofit grubunda değişim | ||
| 10 | Kirleticilerin Biyoakümülasyonu besin zincirine etkileri | ||
| 11 | Kirlilik seviyesi kriterlerinin yorumlanması, sınır değerler | ||
| 12 | İklim değişikliğinin kirlilik faktörlerine etkisi | ||
| 13 | Tarımsal faaliyetler ve sucul kirlilik üzerine etkileri | ||
| 14 | Örnek çalışmaların incelenmesi |
Robert G. Wetzel, Limnoloji-Göl ve Nehir Ekosistemleri Prof.Dr. M.Ziya Lugal GÖKSU Su Kirliliği Prof. Dr. Özer ÇINAR Çevre Kirliliği ve Kontrolü
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Seminer | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 118 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 3 | ||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 4 | 3 | 5 |