GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEDR604 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Lisansüstü Lisans tez konularının seçilip ayrıntılandırılmasına destek sağlayacak olan mevcut derste, öğrenciler spesifik araştırma örneklerini ve belli alanlardaki seçilmiş çalışmaları inceleyecek, bunların ışığında kendi tezlerini şekillendirecek ve sunum yaparak tez öncesi bilimsel bir hazırlık yapılması amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Ercan POLAT


1 Seminer kapsamında danışman ile iletişimde kalarak, sunum yapacağı konu üzerinde literatür araştırması yapmayı kavrar
2 Sunum hazırlamayı, sunumda dikkat edilmesi gereken unsurları öğrenir
3 Seminer sunumları ile bilimsel çalışma temelini ve tez yazımına ön hazırlık yapmış olur
4 Seminer sunumlarının literatüre katkısını tartışmak, bilimsel süreçteki yerini belirlemek
5 Bilimsel bir çalışma yapmayı öğrenir ve proje hazırlamaya alt yapı oluşturmuş olur.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Seminer ödevi nedir? Seminer ödevi yazmanın yararları nelerdir? Araştırma konusu nasıl belirlenir? Etkili sunuş taktikleri nelerdir? Seminer ödevi kapağı nasıl hazırlanır? Ödevin yazı ve sayfa düzeni nasıl olmalı?


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Seminer dersinin önemi, amacı anlatılır Sunum Anlatma Becerisi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
2 Öğrenci ile danışmanı ortak kararı sonrası konu araştırması yapılması Sunum Anlatma Becerisi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
3 Öğrenci ile danışmanı ortak kararı sonrası konu araştırması yapılması Sunum Anlatma Becerisi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
4 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
5 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
6 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
7 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
8 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
9 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
10 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
11 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
12 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
13 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
14 Seminer sunumu Sınıf ortamına sunum yapılması, soru cevap değerlendirmesi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok

Hacısalihoğlu, M. (2005). Seminer Ödevi Nedir, Nasıl Yazılır?. OFIS YAYINLARI



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 3 3
Rapor Hazırlama 3 1 3
Rapor Sunma 1 1 1
Seminer 3 15 45
Makale Yazma 1 1 1
Makale Kritik Etme 5 2 10
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 3 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 5 5 4 5 5 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 4 4 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 5 3 3 3 4 4 4 4 4 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek