Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBDR647 | TOPRAKSIZ TARIMDA BİTKİ BESLEME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, topraksız tarım sistemlerinde bitki besleme ilkelerini, besin elementlerinin kök bölgesine iletilme yollarını, farklı sistemlerde (hidroponik, aeroponik, substratlı vb.) uygulanan besleme stratejilerini ve besin çözeltisi yönetimini öğretmektir. Öğrencilerin bitki besleme dengesini kurabilme, besin eksikliklerini teşhis edebilme ve çözelti hazırlama konusunda teorik bilgi kazanmaları hedeflenmektedir.
Dr. Öğretim Üyesi Gökçe AYDÖNER ÇOBAN
1 | Topraksız tarım sistemlerinde kullanılan bitki besin elementlerini tanıyabilme. |
2 | Besin çözeltisi hazırlama prensiplerini ve teorik formülasyon yöntemlerini tanımlayabilme. |
3 | Farklı topraksız tarım sistemlerine özgü besleme stratejilerini karşılaştırabilme. |
4 | Besin eksiklikleri ve toksisite belirtilerini literatürden yola çıkarak tanımlayabilme. |
5 | Topraksız tarımda bitki besleme ile ilgili güncel bilimsel yayınları analiz edebilme. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yok
Yoktur
Topraksız tarım sistemlerinin sınıflandırılması, bitki besin elementlerinin tanımı ve işlevleri, besin çözeltisi formülasyonu ve yönetimi, makro ve mikro besinler, pH ve EC yönetimi, çözelti hazırlama teknikleri, farklı sistemlere (NFT, DFT, damla sulama, aeroponik) özgü besleme uygulamaları, su kalitesi ve tuzluluk, besin eksiklikleri ve toksisiteleri, izleme ve analiz yöntemleri, güncel literatür incelemeleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Topraksız tarım sistemlerine giriş | Anlatım, tartışma | Yoktur |
2 | Bitki besin elementleri: sınıflandırma ve görevleri | Makale özeti ve değerlendirme | Yoktur |
3 | Besin çözeltisi hazırlama prensipleri | Makale tarama ve analiz | Yoktur |
4 | pH ve EC yönetimi: Teorik çerçeve | Makale tarama ve konu ile ilgili fikir alışverişi | Yoktur |
5 | Substrat sistemlerinde besleme stratejileri | Literatür analizi, tartışma | Yoktur |
6 | NFT ve DFT sistemlerinde teorik besleme uygulamaları | Makale özeti ve değerlendirme | Yoktur |
7 | Aeroponik sistemlerde besin yönetimi | Makale tarama ve analiz | Yoktur |
8 | Su kalitesi ve çözeltide tuzluluk sorunları | Sunum, değerlendirme | Yoktur |
9 | Makro besin eksiklikleri: Görsel ve teorik tanımlama | Literatür analizi, tartışma | Yoktur |
10 | Mikro besin eksiklikleri ve toksisiteleri | Makale özeti ve değerlendirme | Yoktur |
11 | Bitki gelişiminde besin dengesinin önemi | "Makale tarama ve analiz | Yoktur |
12 | Besin yönetiminde karşılaşılan sorunlar ve teorik çözüm yolları | Makale tarama ve analiz | Yoktur |
13 | Güncel bilimsel yayınların tartışılması | Anlatım, tartışma | Yoktur |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Dersin işleniş yöntemi üzerine değerlendirme | Yoktur |
Topraksız Tarım ve Bitki Besleme Teknikleri (Editör; Prof. Dr. Dilek ANAÇ), Topraksız Tarım (Prof. Dr. Ayşe GÜL), Soilless_Culture_Growing_Media_and_Horticultural_Plants (Ed.;Nazim S. Gruda and Brian Eugene Jackson)
Anlatım, tartışma, makale özeti ve değerlendirme, fikir alışverişi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |