GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BBDR646 SEBZELERDE FİZYOLOJİK BOZUKLUKLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, sebze türlerinde yetiştirme koşulları ve çevresel stres faktörleri sonucunda ortaya çıkan fizyolojik bozuklukları tanıtmak, bu bozuklukların nedenlerini, bitki gelişimi üzerindeki etkilerini ve önleme/tolerans artırma stratejilerini değerlendirmektir. Ayrıca, bozuklukların tanınmasında görsel tanımlama, besin eksiklikleriyle ilişkilendirme ve üretim pratikleriyle bağlantı kurma becerileri kazandırmak hedeflenmektedir.


Dr. Öğretim Üyesi Gökçe AYDÖNER ÇOBAN


1 Sebzelerde görülen fizyolojik bozukluk türlerini tanımlayabilme.
2 Fizyolojik bozuklukların oluşumuna neden olan çevresel ve besinsel faktörleri açıklayabilme.
3 Bozuklukların bitki gelişimi ve verim üzerindeki etkilerini değerlendirebilme.
4 Önleyici ve düzeltici yetiştirme stratejilerini karşılaştırarak yorumlayabilme.
5 Literatürdeki güncel araştırmaları analiz edebilme.

Birinci Öğretim


Ön koşul yok


Yoktur.


Sebzelerde fizyolojik bozuklukların tanımı ve sınıflandırılması; ışık, sıcaklık, nem, besin elementleri ve su ilişkili bozukluklar; domates, biber, patlıcan, hıyar, marul vb. türlerde yaygın fizyolojik bozukluklar; tanı kriterleri, önleme yöntemleri, yetiştirme koşullarının düzenlenmesi; güncel araştırmalar ve vaka analizleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fizyolojik bozukluklara giriş ve sınıflandırma Anlatım, tartışma Yoktur.
2 Işık, sıcaklık ve nem kaynaklı bozukluklar Makale özeti ve değerlendirme Yoktur
3 Su stresi ve sulama kaynaklı bozukluklar Makale tarama ve analiz Yoktur
4 Besin elementi eksiklikleri ve fizyolojik yansımaları Makale tarama ve konu ile ilgili fikir alışverişi Yoktur
5 Domates: Meyvelerde fizyolojik bozukluklar Makale tarama ve analiz Yoktur
6 Domates: Meyvelerde fizyolojik bozukluklar Makale özeti ve değerlendirme Yoktur
7 Bibere özgü fizyolojik bozukluklar Makale tarama ve analiz Yoktur
8 Bibere özgü fizyolojik bozukluklar Sunum, değerlendirme Yoktur
9 Patlıcanda fizyolojik bozukluklar Literatür analizi, tartışma Yoktur
10 Hıyar: Yaprak anormallikleri Makale özeti ve değerlendirme Yoktur
11 Hıyar: Çiçek ve meyve anormallikleri Makale tarama ve analiz Yoktur
12 Havuç ve marul gibi kök ve yaprak sebzelerde bozukluklar Makale tarama ve analiz Yoktur
13 Önleme ve müdahale stratejileri Anlatım, tartışma Yoktur
14 Dersin değerlendirilmesi Dersin işleniş yöntemi üzerine değerlendirme Yoktur

1. Ilıman İklim Sebzelerinin Fizyolojik Bozuklukları- Farooq Ahmad Khan 2. Biberde Fizyolojik Meyve Bozuklukları- Özlem Alan 3. Domateste görülen abiyotik kaynaklı fizyolojik bozukluklar-Umesh Timilsina 4. Google Akademik makale taramaları


Anlatım, tartışma, literatür analizi, ödev ve sunumu


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 10 1 10
Beyin Fırtınası 5 1 5
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek