GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BBDR641 SUCUL BİTKİ YETİŞTİRİCİLİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora



çeşitli biyolojik kavram ve terimleri bilip, süreçleri anlayarak, ilgili olaylar arasında ilişki kurabilmeyi sağlayan, sağlam mantık, analiz ve sentez yetisine sahip, esnek düşünen ve tüm bunları tarımsal ekoloji algısı içinde ifade edebilen bireyler yetiştirmektir.


Doç. Dr. Aysen KOÇ


1 Ekoloji konusunda donanımlı ve yeterli olacaktır.
2 Gereksinme duyulduğunda bitkisel ve hayvansal üretimde yer alan diğer disiplinlerle işbirliği yapar.
3 Ülkenin sahip olduğu doğal kaynak potansiyeli ve üretim yapısı konusunda sahip olduğu bilgisini sürekli günceller.
4 Bitkisel üretim etkili olan çeşitli kaynaklar ile faktörlerin ve bunların birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir; karşılaştığı sorunları mesleki bilgi ve becerisiyle analiz ederek, aşar.
5 Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusundaki strateji ve uygulamaları izleyerek, yeni öneriler oluşturur.

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Bitki fizyolojisinin de temelleri oluşturan çeşitli alt kavramlar (ekoloji, evaporasyon...) tanıtılarak, konu beslenme ve nüfus bağlamında anlatılmış, bitki ve hayvan kültür formlarının ortaya çıkışına örnekleriyle değinilerek, çeşitli döngüler oluşum mantığına göre de ayrıntılı olarak açıklanmış, ekolojik anlamda bitkileri etkileyen çeşitli faktörler olumlu ve olumsuz yönleriyle ele alınarak açıklanmıştır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çeşitli ekolojik kavram ve terimlerin (örneğin ısı, sıcaklık, genom, biyosfer...) anlatımı
2 Toprağın altında ve üstündeki çeşitli canlıların fotoğrafik anlatımı
3 Tarım ve tarım kaynaklarının tanımı, tarla bitkilerinin gruplandırılması ile bunlara görsel örnekler
4 Transpirasyon, Nüfus artışı, Dünya Besin Dengesi ve bu dengeyi bozan etmenler, Dünya Besin Maddesi Üretim Yöntemleri, Dünya Tarım Alanları
5 Yetersiz ve Dengesiz Beslenme, Mutlak Gerekli Amino Asitler, Çevre Koşulları, Ekoloji Nedir?
6 Ekolojinin köken ve tanımı, çeşitli ekolojik kavramlar, ekoloji ve ekosistemi görsel olarak karşılaştırma, tarım ekosistemi
7 Ekolojinin köken ve tanımı, çeşitli ekolojik kavramlar, ekoloji ve ekosistemi görsel olarak karşılaştırma, tarım ekosistemi
8 Bir ekosistemi oluşturan unsurlar ya da ekosistemin ögeleri (Biyotik, Abiyotik)
9 Bir ekosistemi oluşturan unsurlar ya da ekosistemin ögeleri (Biyotik, Abiyotik)
10 Ekosistemin canlı ögelerine görsel örnekler, ülkemiz tarım alanları, biyokimyasal döngüler, Doğal ekosistemler ile Agroekosistemler arasındaki farklılıklar, Granokültür merkezleri, Örnekleriyle Bitki ve Hayvan Formlarının Ortaya çıkışı.
11 Fotosentez-Solunum karşılaştırması, Sıcaklık, Rüzgar, Biomlar
12 Yağış: Yağış mekanizması, bitki yetiştirme yönünden yağışlar, yağışın etkinlik derecesi, yağış ve verim arasındaki ilişkiler
13 İklim ve Tarım: İklim grupları ve iklim tiplerinin tanımlanması ile Tarım ve Toprak faktörleri: Toprak tanımı, toprakların oluşumu hakkında bilgiler verilmesi, toprağın dokusu ve yapısı kavramlarının açıklanması
14 Tarım ve Toprak Faktörleri: Toprak suyu, toprak suyuna ilişkin kavramlar, su istekleri yönünden bitkiler, toprak besin maddeleri, toprak havası

Eser, D., Geçit, H.H. 2007. Ekoloji. Ank. Üniv. Zir. Fak. Yayını 1559/512, Ank. Üniv. Basımevi, Beşevler, Ankara, 178 sf. Ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 3 6
Ev Ödevi 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek