GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BBDR639 KESME ÇİÇEK YETİŞTİRME TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı öğrencilere; kesme çiçeklerin önemini, dünyada ticareti en fazla yapılan kesme çiçek türlerinin yetiştirme tekniklerini ve kesme çiçeklerde uygulanan hasat sonrası işlemleri açıklayarak bilgi ve beceri kazandırmaktır.


Doç. Dr. Tuğba KILIÇ


1 Kesme çiçeklerin bitkisel üretim içerisindeki önemini açıklar.
2 Kesme çiçek üretiminde kültürel işlemleri ve çoğaltma tekniklerini uygular.
3 Kesme çiçek yetiştiriciliğinde hasat öncesi ve hasat sonrası karşılaşılan sorunları analiz eder.
4 Kesme çiçeklerde iklim istekleri ile yetiştirme teknikleri arasında ilişki kurar.
5 Kesme çiçek üreticilerinin karşılaştıkları problemleri çözer.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Başka bir husus bulunmamaktadır.


Kesme çiçeklerin tanımlanması, sınıflandırılması ve ekonomik önemi, gül, karanfil, kasımpatı, zambak ve gerbera türlerinin tanıtımı, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri (ekim/dikimden hasada kadar yapılan uygulamalar, kültürel işlemler, çoğaltma, hasat) kesme çiçeklerde hasat sonrası uygulamalardır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Süs Bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması ve ekonomik önemi Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
2 Kesme çiçeklerin tanımı, sınıflandırılması ve kesme çiçek pazarı Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
3 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül I Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
4 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül II Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
5 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil I Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
6 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil II Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
7 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera I Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
8 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera II Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
9 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı I Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
10 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı II Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
11 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak I Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
12 Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak II Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
13 Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur
14 Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi Yoktur

-İyi Tarım Uygulamaları Işığında Karanfil Yetiştiriciliği. Kazaz, S., Yılmaz, S., Tekşam, İ., Ünlü, A., Devran, Z., Zengin, S., Çelik, İ., Öztop, A., Arı, N., Göçmen, M., Aydınşakir, K., Fırat,A.F., Aktaş, A., 2008. Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü. -Her Yönüyle Gül ve Gül Yetiştiriciliği. Baktır, i. 2018. Hasad yayıncılık. -Süs Bitkileri Yetiştiriciliğinde İyi Tarım Uygulamaları. Özzambak, E., İsfendiyaroğlu, M., Zeybekoğlu, E., Kahraman Ö. 2007. Ege Üniversitesi Ders Kitabı. -Caring for Cut Flowers. Jones, R. 2001. Landlinks press. -Flower Breeding and Genetics. Anderson N.O. 2007. Springer. -Postharvest Biology and Technology of Cut Flowers and Potted Plants. Reid, M.S., Jiang, C.Z. 2012. CRC Taylor and Francis Group. -Youtube, kişisel web sitesi (sonerkazaz.com)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj durumu bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 131

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 2 1 1 1 1 1 1 3 1 1
ÖÇ 2 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 5 2 1 1 1 1 1 4 3 1 3
ÖÇ 4 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 5 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek