Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBDR639 | KESME ÇİÇEK YETİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı öğrencilere; kesme çiçeklerin önemini, dünyada ticareti en fazla yapılan kesme çiçek türlerinin yetiştirme tekniklerini ve kesme çiçeklerde uygulanan hasat sonrası işlemleri açıklayarak bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Doç. Dr. Tuğba KILIÇ
1 | Kesme çiçeklerin bitkisel üretim içerisindeki önemini açıklar. |
2 | Kesme çiçek üretiminde kültürel işlemleri ve çoğaltma tekniklerini uygular. |
3 | Kesme çiçek yetiştiriciliğinde hasat öncesi ve hasat sonrası karşılaşılan sorunları analiz eder. |
4 | Kesme çiçeklerde iklim istekleri ile yetiştirme teknikleri arasında ilişki kurar. |
5 | Kesme çiçek üreticilerinin karşılaştıkları problemleri çözer. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Başka bir husus bulunmamaktadır.
Kesme çiçeklerin tanımlanması, sınıflandırılması ve ekonomik önemi, gül, karanfil, kasımpatı, zambak ve gerbera türlerinin tanıtımı, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri (ekim/dikimden hasada kadar yapılan uygulamalar, kültürel işlemler, çoğaltma, hasat) kesme çiçeklerde hasat sonrası uygulamalardır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Süs Bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması ve ekonomik önemi | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
2 | Kesme çiçeklerin tanımı, sınıflandırılması ve kesme çiçek pazarı | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
3 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül I | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
4 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gül II | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
5 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil I | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
6 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Karanfil II | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
7 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera I | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
8 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Gerbera II | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
9 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı I | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
10 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Kasımpatı II | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
11 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak I | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
12 | Açıkta/serada yetiştirilen önemli kesme çiçek türlerinin ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri: Zambak II | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
13 | Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
14 | Kesme çiçeklerde hasat sonrası işlemler: boylama, paketleme, depolama ve nakliye | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
-İyi Tarım Uygulamaları Işığında Karanfil Yetiştiriciliği. Kazaz, S., Yılmaz, S., Tekşam, İ., Ünlü, A., Devran, Z., Zengin, S., Çelik, İ., Öztop, A., Arı, N., Göçmen, M., Aydınşakir, K., Fırat,A.F., Aktaş, A., 2008. Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü. -Her Yönüyle Gül ve Gül Yetiştiriciliği. Baktır, i. 2018. Hasad yayıncılık. -Süs Bitkileri Yetiştiriciliğinde İyi Tarım Uygulamaları. Özzambak, E., İsfendiyaroğlu, M., Zeybekoğlu, E., Kahraman Ö. 2007. Ege Üniversitesi Ders Kitabı. -Caring for Cut Flowers. Jones, R. 2001. Landlinks press. -Flower Breeding and Genetics. Anderson N.O. 2007. Springer. -Postharvest Biology and Technology of Cut Flowers and Potted Plants. Reid, M.S., Jiang, C.Z. 2012. CRC Taylor and Francis Group. -Youtube, kişisel web sitesi (sonerkazaz.com)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 131 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |