Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBDR638 | SOĞANLI SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Soğanlı süs bitkilerinin botanik, fizyolojik biyokimyasal esaslarını öğrenmelerini, yetiştirme teknikleri ile çoğaltma yöntemlerini ve ıslah yöntemleri ile yeni çeşit geliştirebilme potansiyelini kavrayabilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Tuğba KILIÇ
1 | Soğanlı süs btikilerinin önemini kavrar. |
2 | Soğanlı süs bitkilerini çoğaltma yöntemlerini bilir. |
3 | Soğanlı süs bitkilerinin yetiştirilmesi ve çoğaltılması ile ilgili sorunları çözer. |
4 | Soğanlı süs bitkilerini yetiştirme tekniklerini bilir. |
5 | Soğanlı süs bitkilerinin fizyolojisini kavrar. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Başka bir husus bulunmamaktadır.
Dünyada ve Türkiye'de soğanlı bitkilerin önemi ve ticareti; soğanlı, yumrulu ve rizomlu süs bitkilerinin tanımlanması ve sınıflandırılması; çiçek soğanlarını çoğaltma yöntemleri; çiçek soğanlarının depolanması ve preparasyonu. Türkiye'den ihraç edilen önemli doğal çiçek soğanları (Galanthus, Cyclamen, Eranthis, Fritillaria, Leucojum, Lilium, Anemone, Ornighogalum, Scilla, Stenbergia) ile dünya çapında ve ülkemizde yetiştirilen ve ticareti yapılan önemli kültür çiçek soğanlarının (lilyum) ekonomik önemi , lale, glayöl, süsen, frezya, sümbül, düğünçiçeği, nergis ve anemon); botanik ve fizyolojik özellikleri; ekolojik istekleri, çoğaltma yöntemleri; yetiştirme teknikleri,, soğanlar üzerinde gerçekleştirilen ön işleme prosedürleri, forcing prosedürleri; soğanların ambalajlanması, saklanması ve nakliye koşulları; ve çiçek soğanlarında görülen hastalık ve zararlılar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Soğanlı süs bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması, ekonomik önemi. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
2 | Soğanlı süs bitkilerinin ekolojik istekleri. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
3 | Çiçek soğanlarının çoğaltma yöntemleri (generatif ve vejetatif çoğaltma yöntemleri) | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
4 | Çiçek soğanlarını çoğaltma yöntemleri (generatif ve vejetatif çoğaltma yöntemleri) | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
5 | Çiçek soğanlarında depolama ve forcing işlemleri | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
6 | Soğanlı bitkiler: açık ve kapalı ortam yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
7 | Lale ve sümbül yetiştirme yöntemleri, yetiştirme ortamları, ekolojik istekleri, açıkta ve örtüaltında yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
8 | Glayöl ve ranunculus yetiştirme yöntemleri, yetiştirme ortamları, ekolojik istekleri, açıkta ve örtüaltında yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
9 | Nergis ve anemon yetiştirme yöntemleri, yetiştirme ortamları, ekolojik istekleri, açıkta ve örtüaltında yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
10 | Iris ve frezya yetiştirme yöntemleri, yetiştirme ortamları, ekolojik istekleri, açıkta ve örtüaltında yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
11 | Galanthus ve siklamen yetiştirme yöntemleri, yetiştirme ortamları, ekolojik istekleri açıkta ve örtüaltında yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
12 | Fritillaria Imperialis, Fritillaria persica, Leucojum aestivum, Stenbergia lutea'nın çoğaltma yöntemleri ve doğal yayılış alanları. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
13 | Lilium candidum, Anemone blanda, Ornithagalum nutans, Scilla bifolia'nın çoğaltma yöntemleri ve doğal yayılış alanları. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
14 | Doğal çiçek soğanlarının ticareti, yetiştirilmesi, doğadan toplanması ve çoğaltılması ile ilgili yönetmelik. | Anlatım (sunum) yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel çalışma yöntemi | Yoktur |
1. Aksu, E., Erken, K., Kaya, E., 2002. İhracatı yapılan Doğal Çiçek Soğanları. Atatürk Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü Yayın No:84, 39s, Yalova. 2. Aksu, E., 2011. İhraç Edilen Doğal Çiçek Soğanlarımız ve Üretim Teknikleri. Hasad Yayıncılık, 54s, İstanbul. 3. Anonim, 1992. The Recognition and Practical Uses of Bulbous, Cormous and Tuberous Plants. International Flower Bulb Centre, 169p. Holland. 4. Anonim, 2008. Forcing Flower Bulbs. The International Flower Bulb Centre, 3rd Edition, International Bloembollen Centrum, Hillegom, Holland. 5. Anonim, 2010. Lilies As Cut Flowers and As Pot Plants. The International Flower Bulb Centre (IBC), Hillegom, The Netherlands. 6. Alp, Ş., 2006. Doğal Çiçek Soğanları, Ters Lale Koruma Önlemleri ve Yetiştiriciliği. Doğal Çiçek Soğanları Derneği Yayın No:2, 44s, Yalova. 7. Atay, S., 1996. Soğanlı Bitkiler. Doğal hayatı Koruma Derneği, 84s, İstanbul. 8. Buschman, J.C.M. 2002. Gladiolus As Cut Flower in Subtropical and Tropical Regions. International Flowerbulb Centre, Hillegom, Holland.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |