Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBDR632 | TOHUM VE FİDE UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Tohum oluşumunu ve olgunlaşmasını ve bunlarla ilişkili fizyolojik olaylar, tohum hasadı, kurutma ve depolama fizyolojisini öğrenmek. Tohum işleme ile tohum fizyolojisi arasındaki ilişkinin önemini kavramak. Tohum canlılığı ve gücü ile ilgili ilkeleri anlamak. Tohumda çimlenmeyi hızlandırma, dormansinin kaldırılması ve strelizasyon gibi uygulamaların anlatılması ve öğrencinin bu konuda yetiştirilmesi. Tohumun kullanım öncesi ve sonrası hastalık ve zararlılardan uzaklaşması ve kalitesinin iyileştirilmesi konusunda bilgi birikimi vermek.
Doç. Dr. Gökçen YAKUPOĞLU
1 | tohumlarda biyotik stres kaynaklarını bilme |
2 | Tohum oluşumu hakkında fikir sahibi olma |
3 | biyotik ve abiyotik stres koşullarında çimlenmeyi arttırma yollarını belirleyebilme |
4 | Stres karşısında tohumun verdiği fizyolojik cevaplar hakkında fikir sahibi olma |
5 | Strese karşı tohumun direncini artırabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu derste tohum fizyolojisi hakkında bilinmesi gereken genel bilgilerden bahsedilir. Tohumlarda stres oluşturan abiyotik çevreler, bitki bünyesinde meydana gelen stres kaynaklı değişiklikler ve oluşan stres kimyasalları.Strese dayanıklılık ve tolerans konuları işlenmektedir. Tohum uygulamalarının amaçları, dormansiyi kıran uygulamalar, tohumlarda kaliteyi artırıcı uygulamalar (osmotik, büyümeyi düzenleyiciler), soğukta, nemlendirme, fungusit ve pestisit uygulamaları, tohum uygulamalarının tarımda kullanıldığı bölgeler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Döllenme ve Tohum Oluşumu | ||
2 | Tohum uygulamaları nedir ve niçin yapılır ? | ||
3 | Tohum uygulamalarının türlere göre değişimi | ||
4 | Tohum uygulamalarının tipleri ve kullanım amaçları | ||
5 | Tohum uygulamalarının depolamanın uzatılmasında kullanımı | ||
6 | Tohum uygulamalarında kullanılan kimyasallar | ||
7 | Abiyotik strese karşı tohum uygulamalarının yapılması | ||
8 | Biyotik stress ve uygulamalar | ||
9 | Uygulamaların olumsuz yönleri | ||
10 | Ullkemizde tohum uygulamalarıan ilişkin firmaların durumu | ||
11 | Çıkış ve fide gelişine etkiler ve uygulamalar | ||
12 | fide gelişimi ve uygulamalar | ||
13 | fide uygulamaları ve avantajları | ||
14 | Ders değerlendirilmesi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 |