GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BBDR621 MODERN MEYVECİLİKTE ANAÇ KULLANIMI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora



Meyve ağaçlarında kullanılan anaçları, anaç-kalem ilişkileri ile uyuşmazlık ve nedenleri hakkında bilgi vermektir.


Doç. Dr. Aysen KOÇ


1 Meyve ağaçlarında anaç ve kalemi kavrayabilme.
2 Anacın kalem üzerine etkilerini öğrenebilme.
3 Kalemin anaç üzerine etkilerini öğrenebilme.
4 Anaç kalem ilişkilerinde uyuşmazlık belirtilerini ve giderilme yollarını açıklayabilme
5 Meyve yetiştiriciliğinde anaç kullanımının ve anaç özelliklerinin bilinmesinin önemini kavrayabilme

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu yoktur.


Yok


Meyve ağaçlarında klon anaçları, çöğür anaçları, çeşitlerin gelişme kuvvetleri incelenmektedir. Özellikle bodur anaçlarla kalem arasında ve bazı tohum anaçlarında görülen uyuşmazlık ilişkileri, bunların biyokimyasal nedenleri, histolojik yöntemlerle uyuşmazlığın belirlenmesi konuları ile kalemin anaç üzerine, anacın kalem üzerine etkileri, ara anaç kullanımı nedenleri uyuşmazlığı giderme yolları ve dünyadaki uygulamalar, son gelişmeler irdelenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Meyve yetiştiriciliğinde anaç kullanımının önemi
2 Anaç-Kalem kaynaşması ve etkileyen faktörler
3 AnaçxKalem Ömrü
4 Anaç-Kalem uyuşmazlığı, belirtileri ve nedenleri
5 Uyuşmaz kombinasyonların düzeltilmesi
6 Anaç x Kalem Uyuşmazlığının Biyokimyasal özellikleri
7 Anaç x Kalem Uyuşmazlığının Histolojik esasları
8 Anaç x Kalem Uyuşmazlığının Histolojik esasları
9 Anacın Kalem Üzerine etkileri
10 Kalemin anaç üzerine etkileri
11 Ara Anaç kullanımı ve ara anacın anaç-kalem üzerine etkileri
12 Öğrenci Sunuları
13 Öğrenci sunuları
14 Öğrenci sunuları

Gerçekcioğlu,R., Bilginer, Ş., Soylu, A., 2012. Genel Meyvecilik. Nobel Akademik Yayıncılık, 492 s. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:52. Özbek, S., (1977), Genel meyvecilik. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yay., 111, Ders Kitabı: 6, Ankara Üniv. Basımevi, 386 s. Faust, M., (1989), Physiology of Temperate Zone Fruit Trees. A Wiley – Interscience Publication, New York, 338 p. Childers, N.F., (1983), Modern Fruit Science, Horticultural Publications. 583 p. Westwood, M.N., (1978), Temperate Zone Pomology, 404 p.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Sunma 1 20
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 3 9
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 4 3 4 4 3 2
ÖÇ 2 3 3 4 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 4 3 3
ÖÇ 5 3 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek