Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBDR604 | SERT VE YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVE TÜRLERİNDE ANAÇ-KALEM İLİŞKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Meyve ağaçlarında kullanılan anaçları, anaç-kalem ilişkileri ile uyuşmazlık ve nedenleri hakkında bilgi vermektir.
Prof. Dr. Aysen KOÇ
1 | Meyve ağaçlarında anaç ve kalemi kavrayabilme. |
2 | Anacın kalem üzerine etkilerini öğrenebilme. |
3 | Kalemin anaç üzerine etkilerini öğrenebilme. |
4 | Anaç kalem ilişkilerinde uyuşmazlık belirtilerini ve giderilme yollarını açıklayabilme |
5 | Meyve yetiştiriciliğinde anaç kullanımının ve anaç özelliklerinin bilinmesinin önemini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Meyve ağaçlarında klon anaçları, çöğür anaçları, çeşitlerin gelişme kuvvetleri incelenmektedir. Özellikle bodur anaçlarla kalem arasında ve bazı tohum anaçlarında görülen uyuşmazlık ilişkileri, bunların biyokimyasal nedenleri, histolojik yöntemlerle uyuşmazlığın belirlenmesi konuları ile kalemin anaç üzerine, anacın kalem üzerine etkileri, ara anaç kullanımı nedenleri uyuşmazlığı giderme yolları ve dünyadaki uygulamalar, son gelişmeler irdelenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Meyve yetiştiriciliğinde anaç kullanımının önemi | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
2 | Anaç-Kalem kaynaşması ve etkileyen faktörler | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
3 | AnaçxKalem Ömrü | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
4 | Anaç-Kalem uyuşmazlığı, belirtileri ve nedenleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
5 | Uyuşmaz kombinasyonların düzeltilmesi | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
6 | Anaç x Kalem Uyuşmazlığının Biyokimyasal özellikleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
7 | Anaç x Kalem Uyuşmazlığının Histolojik esasları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
8 | Anaç x Kalem Uyuşmazlığının Histolojik esasları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
9 | Anacın Kalem Üzerine etkileri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
10 | Kalemin anaç üzerine etkileri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
11 | Ara Anaç kullanımı ve ara anacın anaç-kalem üzerine etkileri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
12 | Öğrenci Sunuları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
13 | Öğrenci sunuları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
14 | Öğrenci sunuları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
Gerçekcioğlu,R., Bilginer, Ş., Soylu, A., 2012. Genel Meyvecilik. Nobel Akademik Yayıncılık, 492 s. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:52. Özbek, S., (1977), Genel meyvecilik. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yay., 111, Ders Kitabı: 6, Ankara Üniv. Basımevi, 386 s. Faust, M., (1989), Physiology of Temperate Zone Fruit Trees. A Wiley – Interscience Publication, New York, 338 p. Childers, N.F., (1983), Modern Fruit Science, Horticultural Publications. 583 p. Westwood, M.N., (1978), Temperate Zone Pomology, 404 p.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |