GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BBDR603 SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE TÜRLERİNDE ANAÇ ISLAHI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora



Bu ders, öğrencilere sert çekirdekli meyvelerinde anaç ıslahının temel amaç ve prensiplerini öğretir.


Prof. Dr. Aysen KOÇ


1 Sert çekirdekli meyve türlerinde anaç ıslahıyla ilgili takip edilecek stratejiyi açıklayabilme
2 Meyvecilikte ıslah amaçlarını kavrayabilme.
3 Ebeveyn seçim yöntemlerini kavrayabilme.
4 Anaç ıslahında biyotik ve abiyotik stres koşullarına dayanıklılık ıslahı ilgili kavram ve yöntemleri açıklayabilme.
5 Anaç ıslahında kullanılan ıslah yöntemleri ve bu alandaki yeni gelişmeleri anlatabilme

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Yok


Sert çekirdekli meyve türlerinde yapılan ıslah çalışmaları ve bu ıslah çalışmalarında dikkate alınan kriterler incelenmektedir. Ayrıca, bu meyve türlerinde ıslah çalışmalarında kullanılabilecek seleksiyon, melezleme ve mutasyon yöntemleri üzerinde durulmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Meyve ıslahının tarihçesi, sert çekirdekli meyve türleri Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
2 Sert çekirdekli meyve türlerinin genetiği Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
3 Meyve ıslahının biyolojik esasları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
4 Kültür çeşitlerinin kökenleri Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
5 Islah açısından yabani formların ve tür melezlemelerinin önemleri Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
6 Sert çekirdekli meyve türlerinde ıslah amaçları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
7 Kirazda ıslah amaçları ve yapılan ıslah çalışmaları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
8 Vişnede ıslah amaçları ve yapılan ıslah çalışmaları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
9 Şeftali ve nektarinde ıslah amaçları ve yapılan ıslah çalışmaları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
10 Kayısıda ıslah amaçları ve yapılan ıslah çalışmaları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
11 Erikte ıslah amaçları ve yapılan ıslah çalışmaları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
12 Anaç ıslahındaki yeni gelişmeler Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
13 Anaç ıslahındaki yeni gelişmeler Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi
14 Anaç ıslahına yeni yaklaşımlar Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi

Güleryüz, M., (1985), Meyve ve Sebze Islahı (Ders Notları), Atatürk Üniv. Zir. Fak. Erzurum. Janick, J., Moore, J.N., (1975), Advences in Fruit Breeding, Purdue University Press, West Lafayette, Indiana. Moore, J.N.,Janick, J., (1983), Methods in Fruit Breeding, Purdue University Press, West Lafayette, Indiana. Özbek, S., (1971), Bağ-Bahçe Bitkilerinin Islahı. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara Mohan Jain, S., Priyadarshan, P.M., (2009), Breeding Plantation Tree Crops: Temperate Species. Springer Science+Business Media, New York, USA.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Sunma 1 20
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
Ev Ödevi 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek