Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBDR601 | BAHÇE BİTKİLERİNDE ARAŞTIRMA DENEMELERİNİN KURULMASI, YÖNETİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Bu derste etik kurallara bağlı kalarak bilimsel bir araştırmanın özgün şekilde planlanması, veri toplanması ve veri toplama teknikleri, verilerin değerlendirilmesi, araştırma sonuçlarının sunulması ve araştırma sonuçlarının kaleme alınmasında dikkat edilmesi gereken noktaları öğreterek öğrencilerin araştırma sonuçlarının farklı paydaş gruplarında paylaşımı için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Aysen KOÇ
1 | Araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve sunulması aşamalarında etiğin önemini kavrayabilme. |
2 | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme |
3 | Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklayabilme |
4 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak öncelikli araştırma alanlarının önemini kavrayabilme |
5 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak deneysel araştırma planlayabilir. |
6 | Deneysel bir araştırma ve veri toplamada güven sınırlarını ifade edebilme |
7 | Araştırma sonuçlarını etik kurallar çerçevesinde sentez ve yorumlama becerisi kazanabilme. |
8 | Araştırma sonuçlarının raporlama tekniklerini öğrenebilme, uygulayabilme ve öğretebilme |
9 | Araştırma sonuçlarını farklı (ulusal ve uluslararası konferanslar, dergiler) sunum platformları için özgün olarak hazırlayabilme |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Ders kapsamında araştırma alanlarında önceliklerin belirlenmesi, özgün bir araştırma planlanırken göz önünde bulundurulması gereken noktalar ve etik kurallar, araştırmanın düzenlenmesi ve araştırma güvenilirliğini etkileyen faktörler, araştırmanın yürütülmesi sırasında veri toplama yöntemleri, verilerin işlenişi, araştırma sonuçları sunum ya da makaleye dönüştürülürken izlenmesi gereken yollar yer almaktadır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Araştırma ve Bilimsel Yöntem, Araştırma Tipleri, Araştırmaların Ülkesel Düzeyde Planlanması, Ülkemizde Araştırma-Geliştirme Altyapısı | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
2 | Denemelerin Tertiplenmesi, Denemede Doğruluğun Artırılması ve Tarımsal Deneme Tipleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
3 | Bazı Temel ve İstatistiksel Kavramlar : ortalama, varyans ve standart sapma, teorik muamele populasyonlarının ortalamasının tahminlenmesi, iki teorik muamele populasyonu ortalaması farkının tahminlenmesi, F-Dağılış, F testi ve Bartlett ve Levene testleri, hipotez kontrolleri ve önemlilik testleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
4 | t-testi ile varyans analizi arasındaki ilişki, Varyans analizi ve varsayımları ve varyansların homojenliği testleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
5 | Varyans Analizi Tekniği: Önemlilik testi ve varyans komponentlerinin tahminlenmesi, Varyans analizi ile ilgili uygulama | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
6 | Tekrar sayıları eşit Tesadüf parselleri deneme planı, LSD ve Duncan yöntemleri ile ilgili örnek çözümler | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
7 | Tekrar sayıları farklı Tesadüf parselleri deneme deseni | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
8 | Tesadüf parselleri deneme deseni ile ilgili örnek soru çözümleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
9 | Tesadüf blokları deneme deseni | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
10 | Tesadüf bloklarında eksik parsel hesaplaması | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
11 | Latin kare deneme deseni | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
12 | İki faktörlü deneme desenleri ile ilgili uygulama | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
13 | Tesadüf parsellerinde faktöriyel düzenlemeler | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
14 | Tesadüf bloklarında faktöriyel düzenlemeler | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
1.) Gülümser, A., Bozoğlu, H., Peşken, E., 2002. Araştırma ve Deneme Metotları. No: 48, Samsun, 264s,. 2.) Alpaslan, M., Güneş, A., İnal, A., 2013. Deneme Tekniği. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayınları, Yayın no:1614, Ders kitabı: 566. 3.) Öztürk, A. 1978. Tarım, Biyoloji ve Sağlık Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik. Ege ÜniversitesiMatbaası İzmir, 258 s. 4.) Yurtsever, N.1984. Deneysel İstatistik Metotları. Tarım ve Orman Bakanlığı Köy Hizmetleri Genel Müd. Yayınları 121, Ankara, 574 s. 5.) Düzgüneş, O., T. Kesici, O. Kavuncu, F. Gürbüz, 1987. Araştırma ve Deneme Metodları İstatistik Metodları-II. Ankara Üniversitesi, Basımevi, Ankara, 381 s.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 60 |
Ev Ödevi | 5 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 |