Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKYL540 | BİTKİ PATOJENİ BAKTERİLERİN TANISINDA KULLANILAN YÖNTEMLER II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders kapsamında öğrenciler, hastalıklı bitki örneklerinde izole edilen bakterilerin serolojik ve moleküler yöntemlerle tanılanmasını hakkında bilgilenir, bakterilerin tanısında kombine metotların uygulanması ve tür teşhisi güvenilirliği hakkında uygulamalı bilgileri kavrar.
Doç. Dr. Murat ÖZTÜRK
1 | Bitki patojeni bakterilerin izolasyonunda gerekli teknikleri, alet ve ekipmanları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. |
2 | Bitkilerde hastalık oluşturan prokaryotların kültür besi ortamlarındaki morfolojik özelliklerini ve çözümleme konularında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bir ve bütüncül bir bakış açısı kazanır. |
3 | Bitki patojeni bakterilerin biyokimyasal testleri, Bitki patojeni bakterilerin fizyolojik testleri ve Bitki patojeni bakterilerin patojenisite testleri kavrayabilme |
4 | Bitki patojeni bakterilerin taksonomik ve sistemik sınıflandırmadaki yerlerini anlayabilmede moleküler testler ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır. |
5 | Bitki patojeni bakterilerin evrimsel süreçteki değişimleri ve filogenetik analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi kazanır. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Bitki patojeni prokaryoteslerin saf kültürlerden, belirti gösteren veya göstermeyen bitkisel üretim materyallerinden teşhisine ve tanılanmasına olanak sağlayan serolojik (double diffüzyon, immünofluoresans, ELISA) ve moleküler (PCR, RT-PCR, MALDI TOF MS ve RealtimePCR) tanı yöntemlerinin uygulamalı olarak öğretilmesini amaçlayan bir derstir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fitopatojenik prokaryoteslerde teşhis ve tanılama yöntemleri | sunum ve tartışma tekniği | yok |
2 | Seroloji ve uygulama alanları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
3 | Klasik Serolojik testler (Diffüzyon ve lam aglütinasyon) | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
4 | Immunofluoresan testler ve uygulamaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
5 | ELISA testi ve uygulama alanları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
6 | İmmunoelektroforez | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
7 | Bakteriyofajlar ve tanılamada kullanımı | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
8 | Maldi Tof Ms tanı yöntemleri | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
9 | Moleküler tanı yöntemleri | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
10 | Polimerz Zincir Reaksiyonu | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
11 | Polimerz Zincir Reaksiyonu II | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
12 | RepPCR, Box-PCR, BioPCR | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
13 | RealTime PCR ve uygulamaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
14 | Ders değerlendirme | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
Slayt sunumları Lacy, G. H., & Lukezic, F. L. (2004). Laboratory exercises for plant pathogenic bacteria. Plant Pathology, Concepts and Laboratory Exercises, 13(4), 53-60. Schaad, N. W. (Ed.). (1981). Laboratory guide for identification of plant pathogenic bacteria (pp. 72-pp). Schaad, N. W. J. B. Jones, W. Chun, Laboratory Guide for Identification of Plant Pathogenic Bacteria, APS Press, St. Paul, Minnesota, ISBN-0-89054-263-5 Maniatis, T. A., E. F. Fritsch, J. Sambrook, 1982. Molecular Cloning: A Laboratory Manual. Cold Spring Harbor Laboratory, NY https://gd.eppo.int/taxon/1BACTK
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |