Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKYL537 | BAKTERİYEL HASTALIKLARIN EKOLOJİSİ VE EPİDEMİYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere bitkilerde hastalık oluşturan etmenlerin ekolojik koşullarla olan ilişkilerinin öğretilmesi, bitki hastalıklarının epidemiyolojisi ile ilgili temel bilgileri edindirmek, epidemik potansiyelde olan önemli hastalıkları tanıtmak, önceden tahmin ve uyarı sistemleri hakkında bilgi ve beceriler kazandırmak, hastalıkların ölçüm ve değerlendirilmesini öğretmek, bu etmenlerin mücadele yöntemlerini kavratmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Zeliha KAYAASLAN
1 | Bitkilerde hastalık tanımı, hastalık üçgeni ve piramidi, terimler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Canlı Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: İnsan, vektörler, konukçu, yabancı otlar, antagonistler hakkında bilgi sahibi olunur. |
3 | Epidemiyolojinin tanımı, amacı, çalışma alanları, ilgili terimleri öğrenmeyi hedefler. |
4 | Epidemi oluşumunda çevre faktörünün etkileri öğrenir. |
5 | Dünyada ve Türkiye’de Önceden tahmin ve erken uyarı sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Hastalık Ekolojisi - Cansız Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: Sıcaklık, Nem, Işık, toprak, kimyasallar, Canlı Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: İnsan, vektörler, konukçu, y. otlar Hastalık Epidemiyolojisi tanımı, amacı, çalışma alanlarıı hakkında bilgi sahibi olmayı hedeflemektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde hastalık tanımı, hastalık üçgeni ve piramidi, terimler | ||
2 | Cansız Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi Tolerans, hosgörü yasası | ||
3 | Cansız Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi Fiziksel etkenler: sıcaklık, nem | ||
4 | Cansız Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: Işık, rüzgar Toprağın özellikleri, | ||
5 | Cansız Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: Işık, rüzgar Toprağın özellikleri, | ||
6 | Cansız Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: Kimyasal çevre, pH, bitki besin maddeleri, ilaçlar | ||
7 | Cansız Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: Kimyasal çevre, pH, bitki besin maddeleri, ilaçlar | ||
8 | Canlı Çevrenin Hastalık Olgusuna Etkisi: İnsan, vektörler, konukçu, yabancı otlar, antagonistler | ||
9 | Epidemiyolojinin tanımı, amacı, çalışma alanları, ilgili terimler | ||
10 | Epidemi ve bitki hastalık yönetimi | ||
11 | Dünyada ve Türkiye’de Önceden tahmin ve erken uyarı sistemleri | ||
12 | Epidemi oluşumunda konukçu faktörünün etkileri, Epidemi oluşumunda etmen faktörünün etkileri | ||
13 | Epidemi oluşumunda çevre faktörünün etkileri | ||
14 | Hastalıkların Arazide ölçülmesi ve Değerlendirilmesi |
Bakteriyel hastalıkların ekolojisi ve epidemiyolojisi ders notu https://scholar.google.com/scholarhl=tr&as_sdt=0%2C5&q=BAKTER%C4%B0YEL+HASTALIKLARIN+EKOLOJ%C4%B0S%C4%B0+VE+EP%C4%B0DEM%C4%B0YOLOJ%C4%B0S%C4%B0&btnG destekleyici makale örnekleri Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri pdf notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |